واحدهای صنفی غیرضروری باید تعطیل شوند/ برخورد قاطع و قانونی با صنوف متخلف

نعمتی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا، واحدهای صنفی غیرضرور باید فعالیت خود را تعطیل کنند، گفت: بر این اساس واحدهای عرضه مواد غذایی، خدمات رسان و نانوایی ها فقط می توانند در راستای خدمات رسانی به مردم فعال باشند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در بازدید از صنوف سطح شهر ایلام با حضور جانشین دادستان، رییس صنعت، معدن و تجارت و نماینده نیروی انتظامی با تاکید بر رعایت دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی صنوف غیر ضروری، اظهار کرد: در این شرایط تنها با همکاری و پرهیز از تجمعات و رعایت قانون می توانیم بیماری کرونا را شکست دهیم و سلامت افراد جامعه را حفظ کنیم.

 

«حیدر نعمتی» با اشاره به اینکه نباید اجازه داد برخی افراد با خودخواهی و بی مبالاتی موجب به خطر افتادن سلامت افراد جامعه شوند، افزود: در این شرایط همه صنوف مشکل دارند اما وقتی شماری از صاحبان مغازه ها قانون را رعایت کرده و تعطیل هستند، نباید به برخی که این مصوبات قانونی را نادیده  گرفته و سلامت مردم را به خطر می اندازند، اجازه فعالیت داد.

 

وی با تقدیر از صنوفی که قانون را رعایت می کنند و اقدام به تعطیلی واحد خود کرده اند، گفت: از سایر واحدهای غیر ضرور درخواست می شود که با تعطیلی واحد مربوطه خود کمک حال دولت برای مهار بحران کرونا باشند، واحدهای غیر ضرور که به فعالیت خود ادامه دهند مطابق قانون ستاد مبارزه با کرونا پلمپ می شوند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام همچنبن در نشست بررسی شرایط تعطیلی صنوف با حضور نمایندگان اصناف مختلف، یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا، واحدهای عرضه مواد غذایی، خدمات رسان ضروری و نانوایی ها فقط باید فعال باشند.

 

نعمتی با تاکید بر اینکه در این شرایط تعطیلی صنوف غیر ضرور موجب عدم حضور مردم در بازار می شود و به حفظ سلامت مردم کمک می کند، خاطرنشان کرد: نباید از تخلف واحدهای متخلفی که شمار آنها اندک است و به مصوبات قانونی ستاد توجه نداشته و همچنان باز هستند، چشم پوشی کرد.

کد خبر 910141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha