استفاده از ظرفیت موقوفات در راستای جهش تولید

حجت الاسلام واحدی گفت: استفاده از ظرفیت موقوفات در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «عبدالله واحدی» امروز (11 فروردین) در کارگروه جهش تولید اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به شعار سال 99 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان « جهش تولید» گفت:  استفاده از ظرفیت موقوفات در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری امری ضروری است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه هر ساله رهبر معظم انقلاب با انتخاب هوشمندانه شعار سال نقشه راه را به همه ما نشان می دهند، افزود: احصاء کامل موقعیت های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در حوزه های کشاورزی و صنعتی ضروری است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه استان مرکزی استان صنعتی و کشاورزی است، بیان کرد: باید نسبت به جذب سرمایه گذار در حوزه های کشاورزی و صنعتی تلاش شود.

 

وی شناسایی و دسته بندی ظرفیت موقوفات استان را نخستین گام در تحقق جهش تولید دانست و ادامه داد: در سال‌های گذشته اقدامات مهمی در رونق تولید، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، توسعه پایدار، توجه به منابع داخلی و در نهایت اقتصاد مقاومتی در مجموعه اوقاف استان انجام شده و اکنون می‌توان با قدرت هر چه بیشتر جهش تولید را آغاز کرد و در این راستا گام های موثری برداشت.

 

حجت الاسلام واحدی در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت های اوقاف استان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، باغداری و دامداری اشاره کرد و گفت: ما می توانیم با برنامه‌ریزی صحیح و کاربردی و بهره گیری از نظر کارشناسان و صاحب نظران،  استفاده هر چه بیشتر از این ظرفیت‌ها را در دستور کار خود قرار داده و گام های موثری در زمینه جهش تولید در این مجموعه برداریم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطر نشان کرد: بخش قابل توجهی از موقوفات استان مرکزی را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که ما باید با استفاده بهینه از این اراضی به خصوص فعال سازی شرکت‌های تولید گیاهان دارویی ضمن ایجاد اشتغال پایدار در روستاها نقش مهمی در توسعه سطح معیشتی روستائیان ایفا و جهش تولید را رقم بزرنیم.

کد خبر 910544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha