ایجاد مهارت برخورد با بلایایی نظیر کرونا در کتب آموزشی ضروری است

میرابوالقاسمی؛ ایجاد مهارت برخورد با بلایایی نظیر شیوع ویروس کرونا در کتب آموزشی را لازم و ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ رئیس شورای اسلامی استان یزد و یکی از اساتید باسابقه مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها طی یادداشتی، نکاتی را به دانشجویان توصیه کرد.

متن یادداشت «دکتر سید محمود میرابوالقاسمی بهابادی» بدین شرح است:

همیشه در طی کلاس های درس، دایره‌ای را رسم می کردم و می‌گفتم دایره مجهولات بشر چندین برابر دایره معلومات وی است و به این اشاره میکردم علم انسان ها پیشرفت کرده است ولی بازهم ندانسته های زیادی پیش روی ما است.

امروز با پیدایش این ویروس منحوس و ضعف بشر مغرور از دانسته های خود پی می‌بریم که "ایها الناس انتم الفقرا و الی الله و الله هو الغنی الحمید" لذا نکاتی به‌نظرم رسید که برای شما پیشگامان عرصه علم و دانش اندوزی ذکر می‌کنم:

رسالت دانشمندان، اساتید و دانشجویان عزیز در راه دشوار تحقیق، پژوهش و تبدیل کردن نقاط تاریک و جهل را به علم و نور دوچندان کرده است.

فرهنگ سازی، نهادینه کردن آموزش شهروندی و ایجاد مهارت برخورد با چنین بلایایی در کتب آموزشی ضروری به نظر می‌رسد.

حال که این مهمان ناخوانده میهمان خانه، روستا و شهرماست باید برای مدتی تنها بمانیم تا برای ابد تنها نمانیم.

 این تهدید که متاسفانه در ابعاد مختلف جسمی، روحی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی اثرگذار بوده است با استفاده از لحظه لحظه تفکر و تدبیر؛ آنرا به فرصت پیشرفت برای جامعه انسانی مبدل سازیم.

پر واضح است که این بلاهم مانند سایر بلاها دیر یا زود تسلیم بشر خواهد شد و انسان بر این مشکل هم فائق خواهد آمد اما نکته مهم این است که در این مسیر باید کمترین هزینه جانی و مالی صورت گیرد.

یک روز در جنگ پرچم سلامت و دفاع از کشور بر روی دوش نیروهای مسلح کشور اعم از سپاه، ارتش و... بود که امروز این پرچم بر روی دوش سفیدپوشان مدافع سلامت یعنی پزشکان و پرستاران و...کشور است گرچه همه ارگان ها از جمله ارتش و سپاه و بسیج سرافراز و...در راه مبارزه با این ویروس و مراقبت از جان انسان ها مدد می‌رسانند که باید در مقابل از خود گذشتگی و جان برکف بودنِ این عزیزان سر تعظیم فرود آورد.

کد خبر 913356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha