دستگیری از نیازمندان راه گرامیداشت نیمه‌شعبان است/برای رفع بلایا به امام زمان(عج) متوسل شویم

حجت‌الاسلام کلباسی با بیان‌اینکه می‌توان جشن‌های نیمه‌شعبان را در این ایام تعطیلی تجمعات مذهبی به خانه‌ها آورد، گفت: کمک به محرومان و دستگیری از نیازمندان در روز مستضعفان از راه‌های تکریم ایام ولادت حضرت صاحب‌الزمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی کلباسی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره نحوه گرامیداشت نیمه شعبان در شرایط تعطیلی مساجد و تجمعات مذهبی برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: بخشی از احیای شعائر دینی در نیمه شعبان و ایام ولادت باسعادت امام زمان(عج) به حضور در جشن ها و تجمعات مذهبی مربوط است اما بخش دیگر آن به جنبه های فردی این گرامیداشت و تعظیم باز می گردد.

 

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ادامه داد: همانطور که با تعطیلی مساجد به منظور شیوع ویروس کرونا نماز تعطیل نشده و بسیاری از ما نماز جماعت را در خانه ها برپا می کنیم، می توانیم جشن های نیمه شعبان را به خانه ها بیاوریم و با انجام اعمال نیک و کارهای مورد رضایت امام زمان(عج)، سبب شادی قلب آن حضرت(عج) شویم.

 

وی با بیان اینکه منتظران می توانند در این ایام خانه ها را چراغانی کرده و جشن های خانگی و خانوادگی برگزار کنند، گفت: همچنین، آنها که حرف و سخن، قلم و ذوقی دارند مثل مداحان، نویسندگان، خطبا و شعرا دانسته ها و نوآوری های خود را در فضای مجازی با دیگران به اشتراک بگذارند و از این فضا برای ترویج مهدویت و انتظار ناب بهره بگیرند.

 

حجت الاسلام کلباسی تاکید کرد: با توجه به اینکه نیمه شعبان، روز مستضعفان نام گرفته کمک به دیگران و رفع محرومیت و نیاز محرومان و نیز عیدی دادن به کودکان و تبیین اهمیت این روز برای آنها می تواند در این ایامِ تعطیلی جشن ها و تجمعات مذهبی، ارادت و محبت ما را به امام زمان(عج) اثبات کند.

 

این کارشناس مهدوی درباره برکات توسل و استغاثه به امام زمان(عج) به ویژه برای رفع بحران کرونا، خاطرنشان کرد: یکی از وجوه توجه به حضرت حجت(عج)، استغاثه و توسل به ایشان است، توسل به اولیای الهی توصیه قرآن است بخصوص در شب و روز نیمه شعبان که فرصت دعا و توسل است ضمن احیا و توسل به حضرت(عج) چه با خواندن زیارت آل یاسین یا فرازهایی از دعای افتتاح و حتی فارغ از متون دعایی و شفیع قرار دادن ایشان در درگاه الهی برای رفع بلیه قطعا موثر است.

کد خبر 914440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha