حوزه و دانشگاه نقش سرنوشت سازی در تعالی کشور دارند

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: حوزه و دانشگاه مانند دو مغز متفکر و قلب تپنده در جامعه اسلامی، نقش سرنوشت سازی در تعالی و شکوفایی جامعه بر عهده دارند.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، به مناسبت 27 آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه به خبرنگار شبستان در اراک گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از ابتکارات و در واقع باقیات و صالحات خوبی است که برای دکتر مفتح به جای مانده و پرداختن به آن به طور اساسی و معنی واقعی سبب تعالی بیشتر این دو بال توانمند کشور است.


وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه تنها به معنی برگزاری چند سمینار و همایش و یا تشکیل یک نهاد و دفتر نیست، افزود: ارکان و اهداف حوزه و دانشگاه باید با یکدیگر وحدت داشته باشند و در زمینه انتقال تجربیات، بهره گیری از دستاوردها و مناظره ها فراتر روند و تحصیل علم در راه خدا را از اهداف والای خود قرار دهند.


حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: حوزویان و دانشگاهیان باید بدانند اگر تحصیل علم برای خدا و در راستای اهداف بلند الهی باشد انسان را به سعادت می رساند خواه این انسان طلبه ای باشد که برای تفقه در احکام و دین به حوزه وارد شده یا دانشجویی که پیشرفت در فلان رشته را در راستای اعتلای خود پیش گرفته و در دانشگاه مشغول به تحصیل شده است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، عمده ترین معیار رشد و پیشرفت در هر کشور را گام هایی دانست که آن کشور در میدان علمی برداشته است.


وی اضافه کرد: هر چه در مراکز حوزوی و دانشگاهی به مقولات علمی و اخلاقی پرداخته و رشد بیشتری داشته باشند، فرهنگ و جایگاه آن کشور در عرصه علوم مختلف نیز اعتلا می یابد.


پایان پیام/

کد خبر 91774

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha