جهش توليد علمي در كشور تسهیل مي شود/حمایت از شرکتهای دانش بنیان و صادرات محصولات آنها در حوزه بیماری کرونا

دبیر هیات عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام از برنامه های کشور برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ‌و صادرات محصولات آنها در زمینه بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «علي آقامحمدي» که ریاست كارگروه ارزيابي مديريت رسانه اي بيماري كرونا را در وزارت کشور ‌بر عهده دارد، امروز یکشنبه در پایان این نشست که با حضور دکتر « سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد،  به خبرنگاران گفت: امروز در تبادل نظر بین اعضای کارگروه در وزارت كشور به اين نتيجه رسيديم كه با فعال سازي بيشتر شركتهاي دانش بنيان و حمايت از توليدات علمي اين شركتها، مي توان اجازه صادرات را براي محصولات آنان در حوزه بيماري كرونا صادر كرد.

وي افزود: بايد اين اطمينان را به شركت هاي داخلي بدهيم كه در صورت داشتن توان كافي و بازاريابي بين المللي مي توانند توليدات شان را در بيرون از مرزهاي كشور نيز به فروش برسانند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: به عنوان مثال، اگر دستگاه ونتيلاتور در كشور به ميزان كافي موجود است و توليدات آن در كشور بيش از نياز جامعه ما است، بايد اين فضا را ايجاد كنيم كه توليد كننده بتواند با افزايش توليدات خود، اين محصول را در بازارهاي خارجي نيز عرضه كنند.

آقامحمدی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: رسانه ها باید با حمایت از استارتاپ ها و شرکتهای دانش بنیان و معرفی ظرفیت ها و توانمندیهای آنها به مخاطبان داخلی و خارجی نشان دهند که برای حمایت از جوانان بطور جدی در صحنه حضور دارند.

رییس کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت بیماری کرونا در این زمینه به نوآوری ها و تولیدات مختلف شرکتهای بنیان در زمینه تولید انواع ماسک، کیت های تشخیصی و تجهیزات پزشکی در زمینه بیماری کرونا اشاره کرد و اظهارداشت: ما با تکیه بر توان جوانان خلاق و دانشمند کشورمان توانستیم بر بحران کرونا غلبه پیدا کنیم و باید از ظرفیت آنها برای حل سایر مشکلات و مسائل کشور بخوبی بهره بگیریم.

وی افزود: جوانان ایرانی در شرکتهای دانش بنیان با اقدامات خود و تامین نیازهای کشور به لوازم و تجهیزات پزشکی در زمینه کرونا به حل سریع این مساله کمک کردند و اگر می خواهیم به ندای رهبر معظم انقلاب در زمینه تحقق جهش تولید لبیک بگوییم باید همینگونه با مشکلات و مسائل برخورد کنیم.

آقامحمدی تاکید کرد: معنای گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، این است که به جوانان میدان بدهیم.

​بر اساس اين گزارش، در حاشيه اين نشست، نمايشگاهي از برخي محصولات شركت های دانش بنيان ايراني در زمينه بيماري كرونا از جمله دستگاه تنفس مصنوعي (ونتيلاتور)، كيت هاي تشخيص كرونا، دستگاه پالس اكسيمتر (سنجش ميزان اكسيژن خون و ضربان قلب)‌ و انواع ماسك هاي نانو نظير ان ۹۵، ان ۹۹ و ان ۸۰ در معرض ديد شركت كنندگان قرار گرفت.

كارگروه ارزيابي رسانه اي مديريت بيماري كرونا با دستور رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور و با هدف تقویت ابعاد اطلاع رسانی و پاسخگوئی دستگاه ها در عرصه تقويت توان توليدي و خودكفايي كشور در روند مبارزه با بیماری کرونا و ظرفيت سازي مناسب رسانه اي در اين زمينه با حضور مديران و نمايندگان رسانه ها و دستگاههاي اجرايي  مرتبط تشكيل شده و تاكنون نشست هايي را با حضور معاونت علمی ریاست جمهوری، معاونان وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، تعاون، كار و رفاه اجتماعي و برخي ديگر از بخش های كشور داشته است./

کد خبر 918077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha