از برنامه هیئتی‌ها برای خدمت مومنانه به محرومان تا آماده شدن برای ماه رمضان

توزیع ۱۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان مجاور امام‌زادگان در ماه مبارک رمضان، اجرای رزمایش مواسات در دفتر تهران آیت‌الله العظمی نوری همدانی و فراخوان چهارمین دوره مسابقه «نفس‌های طلایی» ازجمله اخبار حوزه قرآن و معارف در ۱ اردیبهشت‌ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در نخستین روز از اردیبهشت ماه ۹۹:

 

اقدامات جامعه مداحان غرب تهران در رزمایش مواسات/ توزیع ۴۰۰ بسته ارزاق متبرک به نام سیدالشهدا(ع)

 

 

 

«محمد بازوبند» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه جامعه مداحان غرب تهران در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری برای اجرای رزمایش مواسات، اقدام به توزیع بسته های ارزاق میان ستایشگرانی کرد که در دوره شیوع کرونا، عملا بیکار یا به این ویروس مبتلا شدند، اظهار کرد: جامعه مداحان همچنین وام یک میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه را به برخی از مداحان شرق و غرب تهران اعطا کرد.

 

این مداح اهل بیت (ع) افزود: حاج اکبر بازوبند، دبیر جامعه مداحان غرب تهران، نیز امسال برای ششمین سال متوالی، از درآمد شخصی خود اقدام به توزیع 400 بسته ارزاق میان مداحان شهرهای مشهد، قم، تهران و یزد کرد.

 

وی اضافه کرد: حاج اکبر بازوبند از سال 1394 تاکنون، وجهی را که مردم برای روضه خوانی در ماه های محرم و صفر به وی می دهند برای تامین این بسته ها کنار می گذارد و امسال به دلیل گسترش شیوع کرونا و تعطیلی مجالس مذهبی و روضه ها، تعداد بیشتری از این بسته ها را تهیه و میان خانواده های نیازمند توزیع کرد.

 

بازوبند تاکید کرد: دبیر جامعه مداحان غرب تهران همچنین تعدادی بسته ارزاق را میان مداحانی که مشکلی در تامین معشیت خود ندارند، توزیع می کند. تعدادی از این مداحان در سال اول، از این موضوع ابراز تعجب کردند که حاج اکبر به آنان گفت که این کار را برای این انجام می دهد که افطاری و سحری این افراد، متبرک به روضه سیدالشهدا(ع) شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه مداحان غرب تهران همچنین به شماری از مداحانی که در دوره شیوع کرونا هیچ درآمدی نداشتند مبلغ قابل توجهی تقدیم کرد تا دست ستایشگران اهل بیت (ع) خدای نکرده مقابل دیگران دراز نشود، البته این کار با حفظ کرامت انسانی این افراد انجام شد.

 

توزیع ۱۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان مجاور امام‌زادگان در ماه مبارک رمضان

 

 

 

برنامه «صبح و گفتگو» با موضوع آغاز رزمایش ضیافت همدلی همزمان با ماه مبارک رمضان و در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام و المسلمین عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

 

حجت الاسلام عادل در مصاحبه با رادیو گفت وگو اظهار کرد: بخشی از موقوفات مربوط به توزیع افطاری و سحری در برخی شبهای ماه مبارک رمضان است.

 

وی افزود: سازمان اوقاف با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان ماه امیرالمومنین و کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (علیهماالسلام) است و سیره اهل بیت هم رسیدگی به ضعفا و دستگیری از نیازمندان بوده و همچنین بر اساس تأکید مقام معظم رهبری بر رزمایش کمک مومنانه، برنامه هایی را برای این ماه در نظر گرفته است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از تهیه ۱۱۰ هزار بسته معیشتی با کمک متولیان و موقوفات غیرمتصرفی و توسط مراکز اوقاف امامزمادگان در مرحله اول خبرداد و گفت: این بسته های معیشتی در ماه مبارک رمضان توسط هیئت امنای امامزادگان، بین نیازمندانِ مجاور امامزادگان توزیع خواهد شد.

 

حجت الاسلام عادل تاکید کرد: مخاطبان رادیو گفت و گو و خیرین برای مشارکت در این طرح می توانند به سایت سازمان اوقاف مراجعه کنند و در بخش «میز خدمت»، امامزاده محل شهر خود را انتخاب و وجه مورد نظر را به عنوان خیّر مقیّد واریز کنند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه امسال امکان برگزاری مراسمات حضوری در ماه مبارک رمضان وجود ندارد گفت: جلسات قرآن و کرسی های تفسیر قرآن در مساجد و امامزادگان هر ساله رونق داشت و مردم هم بهره می بردند اما امسال با هماهنگی مراکز صدا و سیمای استان ها مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم بدون حضور مستمعان و از شبکه های استانی پخش خواهد شد.

 

حجت الاسلام عادل تاکید کرد: مناجات خوانی در لحظه سحر و افطار نیز بدون حضور مستمعین و از شبکه های استانی پخش می شود ضمن اینکه هر یک از بقاع متبرکه سطح یک و دو نیز کانال پیام رسان دارند و برنامه های مسابقات فرهنگی و قرآنی را در فضای مجازی منتشر می کنند.

 

اجرای رزمایش مواسات در دفتر تهران آیت‌الله العظمی نوری همدانی/توزیع کتب دینی ویژه ماه رمضان

 

 

آیت ‌الله «سیدباقر آیت میردامادی» در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به خدمت جهادی و خالصانه روحانیون و طلاب در مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: جمعی از شاگردان آیت ‌الله العظمی نوری همدانی در شهر تهران نیز در سمپاشی و ضد عفونی کردن معابر و اماکن عمومی و تهیه و توزیع بسته های ارزاق و بهداشتی میان خانواده های نیازمند فعال هستند.

 

مسئول دفتر آیت‌الله العظمی نوری همدانی در تهران افزود: این دفتر 200 بسته ارزاق را در راستای اجرایی شدن رزمایش مواسات با کم چند خیر، تهیه و در آستانه ماه مبارک رمضان میان نیازمندان توزیع می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: همه ساله در ماه مبارک رمضان، جلسه تفسیر قرآن در دفتر آیت‌الله العظمی نوری همدانی در تهران برگزار می شد که امسال به دلیل عدم برگزاری تجمعات به منظور مقابله با ویروس کرونا، برگزار نخواهد شد.

 

وی یادآور شد: البته توزیع کتاب های دینی و پاسخگویی به مسائل شرعی مرتبط با ماه مبارک رمضان و جوانان، همه روزه از ساعت 10 تا 13 در این دفتر انجام می شود.

 

تسهیل پخش زنده جلسات هیأت‌ها در فضای مجازی به همت هیأت رزمندگان اسلام

 

 

«علی‌اکبر مداحی» از اعلام آمادگی گردانندگان دو نرم‌افزار داخلی برای پخش زنده مراسم‌های هیأت‌ها در ماه رمضان خبر داد و اظهار کرد: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با دو شرکت نرم‌افزاری روبیکا و آپارات، اعلام می‌داریم اگر هیأت‌های مذهبی استان تهران و سراسر کشور برنامه‌های تولیدی، سخنرانی و مداحی مناسب برای ماه مبارک رمضان داشته و خواهان بارگذاری و یا پخش زنده برنامه‌هایشان از طریق این دو نرم‌افزار باشند، این هماهنگی را انجام خواهیم داد.

 

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام بیان کرد: برای این کار، هیأت‌های مذهبی با مسئولیت مدیر هیأت می‌توانند برنامه‌های خود را طی نامه‌ای ارائه و با فراهم‌سازی تجهیزات لازم اعم از رایانه، دوربین و کارت کپچر اعلام آمادگی کرده و از طریق این دو نرم‌افزار در معرض دید مردم قرار دهند.

 

مداحی افزود: اطلاع‌رسانی و تبلیغ برنامه‌ها برعهده هیأت‌ها بوده و از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و بر این اساس هیأت رزمندگان تنها امکان بارگذاری و پخش زنده در این دو نرم‌افزار را برای آنان فراهم خواهد کرد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه هیأت‌های مذهبی ظرفیت بسیاری برای افزایش معنویت در جامعه را دارند، ما این امکان را برای آن‌ها فراهم کردیم تا برنامه‌های آنان انعکاس بیشتری پیدا کند و مخاطبان بیشتری در ماه رمضان از مراسم مذهبی بهره‌مند شوند.

 

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام خاطرنشان کرد: البته نیاز است این کار با هماهنگی معاونت فرهنگی هیأت رزمندگان اسلام با شماره ۸۸۹۶۰۴۳۰ صورت گیرد. برای این امر هیأت‌ها بعد از هماهنگی باید در این دو نرم‌افزار ثبت نام و ایجاد صفحه و کانال کنند.

 

فراخوان چهارمین دوره مسابقه «نفس‌های طلایی»

 

 

فراخوان دوره چهارم مسابقه «نفس‌های طلایی» که به همت گروه تلاوت شبکه رادیویی قرآن برگزار می شود، اعلام شد.

 

همچنین، چهارمین دوره این مسابقه از امروز (دوشنبه، اول اردیبهشت‌ماه) با هدف گسترش فرهنگ تلاوت در جامعه آغاز شده که در آن دو بخش کوتاه از دو تلاوت قاریان مشهور جهان اسلام پخش می‌شود.

 

دوره چهارم مسابقه نفس‌های طلایی در دو سبک استاد محمد اللیثی و سعید مسلم در حال برگزاری است و علاقه‌مندان تا پایان اردیبهشت‌ماه فرصت دارند که تلاوت‌های خود را از طریق وب‌سایت شبکه رادیویی قرآن ارسال کنند.

 

در این مسابقه هریک از قاریان و علاقه‌مندان می‌توانند یکی از دو تلاوت معرفی شده را انتخاب و به بهترین و نزدیکترین شیوه اجرا و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه رادیویی قرآن و کانال سروش ارسال کنند.

 

در پایان هر مسابقه نیز شش هدیه یک میلیون تومانی به شش نفر تعلق خواهد گرفت که از این تعداد یک هدیه به قید قرعه از میان تمامی شرکت‌کنندگان انتخاب خواهد شد. همچنین، داوری شرکت‌کنندگان در دو مقطع زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال انجام می‌شود که متناسب با میزان شرکت‌کننده، تعداد هدایا نیز توزیع خواهد شد.

 

همچنین، اگر شرکت‌کنندگان در مسابقه هر دو بخش معرفی شده را تقلید کنند، دو بار در قرعه‌کشی شرکت داده خواهند شد. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به صفحه اصلی پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه رادیویی قرآن به نشانی radioquran.ir مراجعه کنند.

 

یادآور می‌شود، مسابقه «نفس‌های طلایی» در قالب میان‌برنامه هر روز در فواصل برنامه‌های مختلف شبکه رادیویی قرآن به سمع شنوندگان و علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن می‌رسد.

کد خبر 918438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha