لزوم استفاده از ظرفیت جوانان در مدیریت بحران کرونا

سرمست با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت جوانان در مدیریت بحران کرونا گفت: جوانان که اغلب از قشر فرهیخته و روزآمد هستند هم خودشان در ارتباط با این موضوع می‌ توانند مؤثر باشد و هم در انتقال مطالب به نسل پیشین می‌ توانند به آموزش و اقناع افکار عمومی بپر

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «بهرام سرمست» پیش از ظهر امروز(دوشنبه 1 اردیبهشت) در جلسه «ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم» که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با بیان این که اهمیت جوانان به ویژه در شرایط امروز بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: نقش جوانان در مدیریت بحران کرونا نیز ویژه است.

 

استاندار قم افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مطالب گرانسنگی را مطرح کرده و مخاطب اصلی خودشان را جوانان عزیز قرار داده اند، بنابراین توجه به ازدواج، تحصیل، اشتغال، تفریح و مسائل دیگر مربوط به جوانان باید به صورت مرتب پیگیری شود.

 

وی از فعال سازی 50 ثمن در حوزه جوانان در استان قم خبرداد و گفت: اقدامات خوبی صورت گرفته است اما بازهم  همه سازمان ها که جوانان جامعه هدف آنها است باید سهم خود را ایفا کنند و برنامه های خود را اعلام کنند.

 

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب دیدگی بخش های زیادی از جامعه ناشی از بیماری کرونا بیان داشت: مردم ما معمولا در کارهای خیر پیش قدم هستند و از طرف دیگر نهادهای خیریه ای زیادی داریم که گاها در تعیین جامعه هدف و نوع فعالیت های خودشان موازی کاری دارند.

 

وی تصریح کرد: به عنوان مثال یک نفر نیازمند که نامش در کمیته امداد ثبت شده از چندین نهاد دیگر نیز مورد حمایت قرار می‌ گیرد و نفر دیگری که در دفتری نام او ثبت نشده است مورد فراموشی قرار می‌ گیرد، بنابراین باید ساماندهی شود که جامعه هدف را به درستی تشخیص بدهیم.

 

استاندار قم با بیان این که در حمایت از اقشار آسیب پذیر مسأله توانمند سازی، اشتغال و مهارت آفرینی و آموزش هایی که به حل مسأله کمک می‌ کند کمتر مورد توجه قرار می‌ گیرد، گفت: بسته های حمایتی مادی شاید یکی دو وعده نیاز آنها را برطرف می‌ کند ولی چیزی که نیاز داریم توانمندسازی است و در قبال بحث کرونا نیاز به نوعی سازگاری و انطباق شرایط با کرونا نیاز داریم چون معلوم نیست که پایان آن چه زمانی خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در استان بحمدالله به وضعیت آرامش و ثباتی رسیده ایم ولی به هیچ عنوان ضمانت اجرایی و قاطعیت ندارد که با تضمین بگوییم که ما کرونا را شکست داده ایم، از این رو باید همچنان از همراهی مردم و قدرت مواجهه مردم با مسأله کرونا نهایت استفاده را ببریم و در این زمینه جوانان که اغلب از قشر فرهیخته و روزآمد هستند هم خودشان در ارتباط با این موضوع می‌ توانند مؤثر باشد و هم در انتقال به نسل پیشین به آموزش و اقناع افکار عمومی بپردازند.

کد خبر 918451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha