هدف‌گذاری توزیع ۴۵ هزار سبد کالا بین نیازمندان در ماه رمضان

بهرامی گفت: تهیه و توزیع ۴۵ هزار سبد کالا در بین نیازمندان و محرومین استان برای ماه رمضان هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «عدالت بهرامی» در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان برگزار شد، به طرح های کمیته امداد در این ماه مبارک اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اهمیت حفظ سلامت اقشار تحت پوشش، امسال بسیاری از برنامه ها همچون برپایی سفرهای افطار جمعی و سرکشی از خانواده های نیازمند به شکل سال های گذشته اجرا نمی شود.

 

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه در طرح اطعام با کمک مردم خیراندیش تهیه و توزیع ۴۵ هزار سبد کالا در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این تعداد سبد کالا با سرانه ۳ میلیون و پانصد هزار ریال و اعتبار ۱۵ میلیارد تومان هدفگذاری شده است.

 

این مقام مسئول همچنین به تشریح برنامه های در دستور کار این نهاد به ویژه در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: با پیش بینی که صورت گرفته انتظار می رود در قالب مشارکت مردمی از اطعام، زکات فطره و حامیان اکرام و محسنین ۸۱ میلیون و ۶۷۲ هزار ریال جمع آوری شود.

 

وی طرح همسفره را یکی از طرح های ویژه کمیته امداد در ماه مبارک رمضان دانست و بیان کرد: طرح همسفره یا اطعام مهدوی ویژه ماه مبارک رمضان و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در راستای همدلی مومنانه و مواسات انجام خواهد شد.

 

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اضافه کرد: در طرح همسفره یا اطعام مهدوی با هماهنگی سپاه، بسیج، گروه های جهادی، آستان قدس رضوی و عتبات عالیات و نظارت مستقیم وزارت بهداشت ۹ آشپزخانه به منظور طبخ غذا در استان راه اندازی می شود.

 

بهرامی با بیان اینکه از این تعداد ۴ آشپزخانه در اراک،۲  مورد در ساوه، ۲ مورد در خمین و ۱ مورد در محلات است، خاطر نشان کرد: این آشپزخانه ها به منظور سازماندهی نذورات مردمی دایر می شود و صرفا مختص مددجویان نیست بلکه با محوریت مناطق حاشیه نشین و محروم است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جذب ۳ هزار و ۵۵۰ حامی برای فرزندان محسنین و ایتام و ۴ هزار خانواده در طرح مفتاح الجنه از دیگر اقدامات در دستور کار این نهاد است.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: امسال آزادی ۱۹۰ نفر از زندانیان غیرعمد نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد چرا که کمیته امداد در این طرح خداپسندانه مشارکت داشته و اقدامات گسترده ای نیز با کمک خیرین و نیکوکاران و حامیان انجام داده است.

 

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی همچنین به جمع آوری زکات فطره نیز اشاره کرد و گفت: امید است امسال نیز همچون سال های گذشته شاهد همدلی و همراهی مردم نوعدوست و خداجویی استان در جمع آوری زکات فطره به نفع نیازمندان و محرومین باشیم.

کد خبر 919370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha