بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری تا سه ماه حقوق دریافت می کنند

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شیروان گفت: بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری ناشی از حوادث غیر مترقبه ثبت نام شده در سامانه می‌توانند تا سه ماه (اسفند ماه ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹) بیمه بیکاری دریافت کنند.

«مهدی سعیدی» روز پنج شنبه چهارم اردیبهشت ماه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری تا سه ماه حقوق دریافت می کنند، اظهارداشت: بر اساس دستورالعمل شرایط قانون کار، حداقل ٥٥ درصد از بیمه بیکاری بر مبنای کسر حق بیمه فرد قبل از بیکاری و به ازای هر یک از اعضای تحت تکفل معادل ١٠ درصد به این میزان افزوده می‌شود.

 

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی  شیروان گفت: همچنین این مبلغ حداکثر تا ۸۰ درصد بر مبنای کسر بیمه می‌تواند افزایش یابد و در صورتی که ۸۰ درصد مزد کمتر از حداقل باشد همان حداقل مزد مصوب شورای عالی کار پرداخت می‌شود.

 

سعیدی بیان داشت: تاکنون ۵۱۶ نفر در این شهرستان که بر اثر شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند، در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.

 

وی اظهارداشت: جهت حمایت از کارفرمایان و کارگران بیکار شده به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی کارگران بیکار شده لازم است در سامانه bimebikari.mcls.gov.ir برای دریافت مقرری بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ۹۹ ثبت نام تا فارغ از تشریفات قانونی، حداقل حقوق ماهیانه قانون کار در زمان یاد شده را دریافت کنند.



وی تصریح کرد: صرفا بیکاران غیرارادی مشمول قانون کار که بیمه شده تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شوند.

 

به گفته رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شیروان تعداد کارگران مشمول قانون کار و بیمه بیکاری در این شهرستان، زیر ۱۰ هزار نفر است.

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 919510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha