وحدت حوزه و دانشگاه لازمه جامعه اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، وحدت حوزه و دانشگاه را لازمه جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: با وحدت این دو می توانیم در مسیر وحدت دینی حرکت کرده و زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، شب گذشته ( 27 آذر) به مناسبت سالروز شهادت آیت الله محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در دیدار با جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه ها، طلاب و دانشجویان بسیجی استان، گفت: حضور امروز دانشگاه ها در جامعه و همکاری دو نهاد دانشگاه و حوزه برای پیشرفت نظام موثر است.

 

وی تصریح کرد: امروز در دانشگاه ها و حوزه های علمیه افرادی نخبه و تاثیرگذار وجود دارد که در ارائه راهکارها و برنامه های فرهنگی و زیربنایی موثر است.

 

آیت الله باریک بین، دانشگاه و حوزه را دو بال جداناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: اگر هر کدام از این دو بال بخواهند به تنهایی حرکت کنند امکان پذیر نیست و باید در جهت حرکت علمی که امروز جامعه نیازمند آن است، گام بردارد.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، تاکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه می تواند زمینه های بیشتر علم و گسترش آن را در جامعه نمایان سازد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شخصیت شهید مفتح، اذعان داشت: این عالم برجسته توانست به مردم و دانشجویان بیاموزد که باید در همه حفظ کنیم.


در ادامه دکتر جلال فارسی، مسئول بسیج اساتید دانشگاه های استان قزوین گزارشی از اقدامات این نهاد ارائه کرد.

 

در ادامه روسای دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان و بویین زهرا گزارشی از برنامه های دانشجویان دانشگاه ها ارائه کردند.

 

پایان پیام/

کد خبر 92071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha