اسلام مروج و مبلغ وحدت حوزه و دانشگاه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت:‌ اسلام نه تنها به وحدت حوزه و دانشگاه اعتقاد دارد، بلکه مروج و مبلغ آن در سراسر دنیاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: شهید مفتح پس از کسب معارف حوزه‌‏اى و معلومات دانشگاهى، در سنگر حوزه به تعلیم و تدریس پرداخت و در کنار این فعالیت و میوه دانش ‏را به مشتاقانش خالصانه عرضه می‌‏کرد و در همین جهت بود که عملاً با حیله استعمار و ایادى داخلی‌‏اش در دور نگه‏داشتن دو قشر عمده و مؤثر جامعه؛ یعنى حوزه‏اى و دانشگاهى به مبارزه برخاست و از همان زمان تلاش وسیعى را در راه وحدت این دو قشر شروع کرد.


وی افزود: ‌شهید آیت الله دکتر مفتح(ره) در دوران سیاهی که از هر سو بذر کینه و قهر و دشمنی بین حوزه و دانشگاه پاشیده می شد و این بذرها حتی به خارهای بلندی تبدیل شده بود که برخی آن را باور کرده بودند و امیدی به ریشه کن شدنش نداشتند، از بطن حوزه ای بر آمد و منادی وحدتی شد که مؤسس آن حوزه، امام به حق صادقی بود که قرن ها پیش تر شاگردانی همچون جابربن حیان در زمینه های علوم تجربی در محضر او تربیت شدند.


حجت الاسلام ولی نژاد تصریح کرد:‌ اسلام نه تنها به این وحدت اعتقاد دارد بلکه مروج و مبلغ آن در سراسر دنیا است، وحدت حوزه و دانشگاه در ابعاد اجتماعی، سیاسی، معنوی و معرفتی مورد نظر است.


وی ادامه داد: شهید مفتح بعد از پیروزى انقلاب اسلامى در سمت‏هاى مختلف به انجام وظیفه پرداخت و همچون گذشته زندگی ‏خویش را وقف اسلام کرد.


پایان پیام/

کد خبر 92130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha