موضوع وحدت حوزه و دانشگاه عمری به بلندای انقلاب اسلامی ایران دارد

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وحدت میان دانشگاه و حوزه همه توطئه ‌های دشمنان را خنثی می کند، گفت: موضوع وحدت حوزه و دانشگاه عمری به بلندای انقلاب اسلامی ایران دارد.

حجت ‌الاسلام حافظ ثابت، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با اتحاد و وحدت میان دانشگاه و حوزه همه توطئه ‌های دشمنان این مرز و بوم خنثی می شود به خبرنگار شبستان گفت: تجهیز شدن به دو بال علم و ایمان از آثار مثبت نزدیکی حوزه و دانشگاه است که دشمن با آگاهی از این موضوع با آن مخالفت می ‌کند.


حجت ‌الاسلام ثابت، وحدت حوزه و دانشگاه را از اولین مطالبات مردم ایران در بدو پیروزی انقلاب دانست و افزود: دشمنان این مرز و بوم همواره تلاش داشته ‌اند تا نه تنها از اتحاد این دو نهاد موثر جلوگیری کنند؛ بلکه با طرح و نقشه ‌های مختلف موجب جدایی آنها از یکدیگر شوند.

 

وی، تجهیز شدن به دو بال علم و ایمان را از آثار مثبت نزدیکی حوزه و دانشگاه دانست و تاکید کرد: نیازهای این دو نهاد تاثیرگذار در جوامع بشری هیچکدام بر دیگری برتری نداشته و مهم این است که دانشگاه و حوزه در کنار هم برای هدفی مشترک تلاش کنند.


این مسئول فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر وحدت دانشگاه و حوزه به شکل مطلوب خود اتفاق بیفتد، دانشگاه ‌های ما به روح تقوا و صفای معنویت آمیخته شده و حوزه ‌های ما نیز بیش از گذشته به سلاح مهم علم و به ‌روز بودن مجهز می شوند.

 

ثابت اذعان داشت: دانشجویان، دانشگاهیان و حوزویان در استان کهگیلویه و بویراحمد افرادی متعهد و ولایت ‌پذیر هستند که برای وحدت این دو نهاد از هیچ تلاشی دریغ نمی ‌کنند.

 

وی، حوزه و دانشگاه را در کهگیلویه و بویراحمد ولایت مدار و همراه با ملت خواند و ادامه داد: حضور جامعه دانشگاهی و حوزوی در کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس سرآمد و افتخار آمیز بوده است.

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه یاسوج تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنی مکمل بودن برای همدیگر و حرکت همسوی آنها بوده که این مهم مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده است.

 

ثابت، داشتن جامعه ‌ای متعالی و معنوی را مستلزم تلاش جامعه دانشگاهی و حوزوی دانست و خاطرنشان کرد: امروز برای داشتن جامعه ‌ای که بتواند به بسیاری از نیازهای بشر پاسخ دهد باید در مسیر تعالی، اخلاق و معنویت پیش برویم.

پایان پیام/
 

کد خبر 92247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha