حوزه های علمیه باید با پژوهش غنای اسلام را به جهانیان نشان دهند

مدیر دفتر پژوهش فرهنگی زنان استان قم گفت: حوزه های علمیه و طلاب علوم دینی باید با پژوهش، فرهنگ رفیع و غنای اسلام را به جهانیان نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، مریم معین الاسلام، مدیر دفتر پژوهش فرهنگی زنان حوزه علمیه قم در همایش استانی فرهنگی، پژوهشی واکاوی پژوهش دینی و بایسته‌های وحدت حوزه و دانشگاه که به مناسبت هفته پژوهش در مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک برگزار شد، گفت: تحقیق و پژوهش راهی برای افزایش آگاهی و برنامه ریزی دقیق و حساب شده است که در این راستا حوزه های علمیه نقش مهمی برعهده دارند.

  

وی با اشاره به اینکه حوزویان باید با نیاز سنجی و تحقیق در رابطه با نیازها و مشکلات پیش روی جامعه تلاش کنند، افزود: امر پژوهش یکی از شاخص های مهم تحول در جامعه و همچنین در حوزه های علمیه است که این امر راهی برای غنای فرهنگ اسلامی در جامعه می شود.

  

معین الاسلام، در بخش دیگری از سخنانش علم آموزی و کسب علم و دانش را از ارکان اصلی در حوزه های علمیه و مراکز علوم دینی دانست و خاطرنشان کرد: در جامعه کنونی که علم به سرعت پیش می رود حوزویان نیز باید با علم روز دنیا پیش بروند و مسایل دینی را بر اساس دانش روز و نیاز جامعه تبیین و گسترش دهند.

 

مدیر دفتر پژوهش فرهنگی زنان استان قم با اشاره به اینکه حوزویان سنگربانان اعتقادات جامعه در برابر تهاجمات و شبهه افکنی های دشمنان هستند، اضافه کرد: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی امروزه به این نتیجه رسیده اند که تمدن اسلامی از سوی مردم در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته و تمدن غرب در حال نابودی و فروپاشی است.


وی با بیان اینکه دشمنان تنها راه برای جلوگیری از نابودی را حمله به اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان می دانند، گفت: ظهور و بروز فرقه های انحرافی و شیطانی از حربه های دشمن است که می خواهند از این طریق به اسلام و اعتقادات و افکار جوانان ما ضربه بزنند.

  

مدیر دفتر پژوهش فرهنگی زنان استان قم در پایان گفت: مسئولان به ویژه مسئولان دینی و فرهنگی و حوزویان باید در این راستا هوشیار باشند و با تحقیق و پژوهش و آگاهی رسانی توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 92298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha