مدیریت اسلامی کشور بدون وحدت حوزه و دانشگاه ممکن نیست

امام جمعه چرام با تاکید بر اینکه مدیریت اسلامی کشور بدون وحدت حوزه و دانشگاه ممکن نیست، تصریح کرد: امروز این وحدت، انسجام و تکیه بر وجوه مشترک‌ حوزه و دانشگاه بیش از هر زمان دیگری ضرورت خود را نشان می ‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌ الاسلام جعفر طزری، امام جمعه شهرستان چرام امروز(28آذر) در جمع برخی دانشجویان و طلاب بسیجی این شهرستان دانشگاه‌ ها باید کانون تجربه جامع ‌سازی دینی و معنوی باشند و در این مسیر با بهره ‌مندی کامل از توان حوزه ‌های علمیه بتوانند نیروهایی کارآمد و بصیر به جامعه اسلامی معرفی کنند.

 

حجت الاسلام طزری افزود: امروز تقویت اخلاق و معنویت در دانشگاه یک مسئله بسیار مهم است و حوزویان و دانشگاهیان باید با وحدت عملی بین خود نقشه های شوم دشمنان دین اسلام را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه آنچه که دشمن امروزه در دانشگاه و حوزه به دنبال آن بوده، بی دینی و انفعال است که در این هدف خود شکست خورده است، اظهار کرد: مراد از وحدت حوزه و دانشگاه وحدت عینی و خارجی نیست؛ بلکه مراد آن است که این پیوند حقیقی بین دو مجموعه اثرگذار و مهم یعنی حوزه و دانشگاه و دانشجو و طلبه و روشنفکر و روحانی به گونه ‌ای ایجاد شود که در همه عرصه ‌ها اعم از فرهنگی و سیاسی دوشادوش یکدیگر حرکت کنند.

 

امام جمعه شهرستان چرام، اعتقادات دینی و مذهبی ملت‌ ها را سد راه چپاولگری استعمارگران دانست و گفت: استکبار و استعمار در این میان حوزه و دانشگاه اسلامی را سد راه خود می‌ دید و همواره به فکر جدایی و تفرقه بین این دو قشر بوده است.

 

حجت الاسلام طزری بیان داشت: از هنگامی که اروپاییان و سیاستمداران صهیونیست و متفکرانی که برای نابودی دنیای اسلام نقشه می‌ کشیدند دانش را همراه با سیاست وارد کشور کردند و علم را از دین جدا نمودند، در نتیجه رشته دین خالی از علم شد و علم نیز عاری از دین گشت و علم و دین در دانشگاه و حوزه با یکدیگر رشد نکردند که ضربه ‌ای بزرگ بر پیکره ملت مسلمان ایران شد.

 

امام جمعه چرام به درایت امام راحل اشاره کرد و افزود: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نخستین اصلی که سرلوحه همه کارها قرار گرفت پیوند و وحدت حوزه و دانشگاه بود و از رموز اصلی پایداری و جاودانگی انقلاب تاکنون این پیوند راهبردی بوده است.

حجت الاسلام طزری گفت: دشمن، دانشجوی متعهد و انقلابی و دانشگاه اسلامی را بر نمی ‌تابد و از انفعال در حوزه‌ های علمیه خوشحال خواهد شد؛ چرا که بی ‌دینی و انفعال بهترین حالت ممکن برای دشمن در راه رسیدن به منافع و مطامع استکباری است.

 

وی با بیان اینکه اکنون یکی از مهم ‌ترین بخش‌ های وحدت بین حوزه و دانشگاه تولید علوم اسلامی است، بیان داشت: علوم اسلامی به معنی نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه است که اکنون در نظام جمهوری اسلامی از ثمرات این پیوند به نحو مطلوب استفاده می ‌شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 92335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha