تلاش ما ایجاد تعامل بیشتر به منظور رونق معنوی مساجد است

نشست هم اندیشی با هدف تبیین فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجدخراسان شمالی و طرح های در دست اجرای کانون ها از جمله «طرح ملی راهکار» با حضور قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حجت الاسلام محمد معلم»، قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی در نشست شورای اداری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان و دومین جلسه اجرایی طرح ملی راهکار که با هدف هم اندیشی و ارائه راهکارهای منعطف و تعاملی برای ارتقاء فعالیت کانون ها انجام گرفت، با اشاره به نقش نهادهای فعال در مسجد، ایجاد همدلی و وحدت رویه را مهمترین موضوع در برنامه های مسجدی دانست و گفت: تلاش ما ایجاد تعامل بیشتر در جهت رونق مساجد است.

 

 

وی با عنوان اینکه کارکنان اعم از مدیران و کارشناسان دستگاه ها و نهادهای مرتبط با مسجد، باید به صورت میدانی و در دل مساجد و مردم، همراه و ناظر برنامه های مسجدی باشند، اظهار داشت: با نشستن پشت میز مشکلات و آسیب های مربوط به فعالیت های مساجد حل نمی شود.

 

 

حجت الاسلام معلم، آموزش مدون و مستمر ارکان مسجد، ورود هیئت امناهای جوان و دلسوز و حمایت مادی و معنوی فعالیت های مساجد از سوی  مجلس و  وزارت کشور و استانداری ها را مورد توجه و تاکید قرار داد.

 

 

«هاشم شیرازیان» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز در این جلسه با توضیحی اجمالی از فعالیت های کانون ها به بحث فهما  و سایت بچه های مسجد اشاره کرد و گفت: ایجاد تشکلی مردمی و پویا در مساجد اولویت فعالیت کانون هاست و سعی داریم  با همدلی و اتحاد با دیگر نهادهای فعال در مسجد بتوانیم مسجد طراز اسلامی  شکل گیرد.

 

 

وی همکاری دوجانبه و تعامل بین مرکز رسیدگی به امور مساجد استان و نیز ستاد فهمای استان  را مورد توجه قرار داد و گفت: لازم است با تعامل، مسایلی که پیش از این در برخی مساجد مانع اقدامات فرهنگی و تربیتی کانون ها بوده را حل و راهکارهای سازنده ای در این باره ارائه کرده و اجرایی شود.

 

وی در ادامه طرح های در دست اجرای کانون ها از جمله طرح راهکار با ثبت اقدامات پیشگیرانه در مقابل شیوع ویروس کرونا را مورد توجه قرار داد و به فعالیت های مسجدی و خودجوش کانون های مساجد استان اشاره کرد و این اقدامات را تحسین برانگیز خواند.

 

 

شیرازیان حضور کارشناسان ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی را در کمیسیون مساجد این استان، با هدف بررسی مسایل مساجد و خصوصا انتخاب هیئت امناء و تعیین ردیف بودجه، پیشنهاد داد و گفت: ضرورت این موضوع پیش از این برای اعضای کمیسیون تبیین و مصوب شده است.

 

 

گفتنی است، در این جلسه ضمن معرفی اقدامات مورد انتظار دو نهاد، مطرح ساختن برخی مشکلات موجود در فعالیت کانون ها عنوان و پیشنهاداتی از جمله آموزش مدون و مستمر ارکان مسجد ارائه شد.

 

 

 

 

کد خبر 927952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha