بیش از ۲۵ درصد فضای مسجد نباید اشغال شود/افراد مسن و کودکان در مراسم شب قدر شرکت نکنند

قدیر با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ستاد ملی برای بازگشایی مساجد گفت: برای شب های قدر بیش از ۲۵ درصد فضای مسجد نباید اشغال شود و توصیه می‌شود افراد مسن و کودکان در مراسم شب قدر شرکت نکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمدرضا قدیر» در نشست «ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم» که امروز(سه شنبه 23 اردیبهشت) در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به احتمال شیوع کرونا از طریق تاکسی ها اظهار داشت: احتمال ابتلا به کرونا از طریق تاکسی ها 25 تا 30 درصد است و به عقیده من این میزان ریسک کرونا در تاکسی ما را مجاب می‌کند که دستکش و ماسک را اجباری کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: بخش نامه ای که از طرف ستاد ملی ابلاغ شده پروتکل بازگشایی مساجد را مشخص کرده است که طبق این پروتکل افراد مسن، بیماران زمینه ای و کودکان نباید در مساجد شرکت کنند و بیش از 25 درصد مساجد اشغال نشود و فاصله گذاری یک متری و دستکش و ماسک نیز اجباری است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اجرای پروتکل بر عهده روحانی مسجد، هیأت امنا و بسیج است و  مساجدی که تهویه مناسبی ندارد و در سامانه ثبت نام نکرده اند نباید مراسمی برگزار کنند ولی غالب مساجد شرایط لازم را دارند.

 

قدیر با تأکید بر این که ما در منطقه ای باخطر متوسط هستیم، گفت: باید آمار را به صورت صادقانه در اختیار مردم قرار بدهیم، از این رو معیار منطقه با خطر متوسط بر اساس بستری بیماران در دو هفته گذاشته است و در برخی موارد رعایت ها کمتر شده است و تأکید می‌ کنیم اگر رعایت صورت نگیرد دوباره شیوع را شاهد خواهیم بود.

 

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: الان میزان شیوع بیماری کاهش پیدا کرده ولی این به معنای سفید بودن وضعیت قم نیست و همچنان امکان ابتلا و شیوع وجود دارد و هرگز نباید این بیماری را شوخی بگیریم.

کد خبر 927970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha