عدم ثبت خودروی صفر در در سامانه انبارداری نشانه احتکار است

تابش با بیان اینکه عدم ثبت نام در سامانه انبار داری از سوی دارندگان خودروی صفر در انبار‌ها مشمول احتکار هستند، گفت: نظارت بر عرضه، تقاضا و قیمت‌ها را پس از این وزارت صنعت، معدن و تجارت در سطح بازار مدنظر قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «عباس تابش» شب گذشته (چهارشنبه 24 اردیبهشت) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما به بررسی وصعیت کنونی خودرو در کشور پرداخت و با با اشاره به وجود خودرو در انبارها و اینکه عدم ثبت نام در سامانه انبار داری، دارندگان خودروی صفر در انبار‌ها مشمول احتکار هستند، گفت: نظارت بر عرضه، تقاضا و قیمت‌ها را پس از این وزارت صنعت، معدن و تجارت در سطح بازار  مدنظر قرار می دهد.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه از این پس نگهداری خودرو در سوله و انبار‌ها و پارکینگ‌ها مشمول تطبیق با شرایط انبارداری است در توضیح بیشتر در این زمینه گفت: اگر فردی خودروی صفری را در انبار یا پارکینگ نگهداری کند و این خودرو در سامانه انبارداری ثبت نام نشده باشد مشمول احتکار و عدم عرضه است.

 

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه خودروی صفر در انبار‌ها و پارکینگ‌ها با تماس به شماره ۱۲۴با مراکز مربوطه وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع را در میان بگذارند.

 

تابش در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره کد‌های ملی معلق در بازار خرید و فروش خودرو نیز پرداخت و با بیان اینکه ​ دارا بودن کد ملی برای ثبت سیستماتیک خرید خودرو در سامانه به تنهایی کافی نیست، گفت: برای این کار باید کد‌های ملی، شماره گواهینامه، حساب بانکی و شماره سیم کارت شخصی متقاضی باید با هم هماهنگ باشد و در سامانه همتا تطبیق بپذیرد.

 

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  همچنین در توضیح درباره شرایط شرکت در فروش فوق العاده‌های خودرو با اشاره به اینکه  فرد متقاضی نباید در ۳۶ ماه گذشته ثبت درخواستی در سامانه خرید خودرو در کارخانه سایپا و ایران خودرو داشته باشد، گفت: خودرو‌هایی که در فروش فوق العاده عرضه می‌شود باید یک سال در رهن بماند و امکان خرید و فروش آن‌ها وجود ندارد.

 

تابش تاکید کرد: اگر خودرویی سه ماه در پارکینگ بماند و برای سرویس اولیه به نمایندگی مراجعه نکند فاقد گارانتی تلقی و امتیاز آن‌ها حذف می شود. همچنین برای عرضه خودرو در فروش فوق العاده، محدودیت ثبت نام نداریم و هر فرد برای ثبت نام تقاضا، یک هفته زمان دارد.

 

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در توضیح بیشتر در این زمینه گفت: ​در این نوع عرضه، ​سیستم قرعه کشی انجام می‌گیرد و مشمولین و حائزین قرعه می‌توانند ظرف مدت ۴۸ ساعت باقی پول را واریز و پس از سه ماه خودروی خود را تحویل بگیرند و پس از ۴۸ ساعت از قرعه کشی، مبلغ افرادی که حائز قرعه نشده اند برمی گردد.

 

تابش با تاکید بر اینکه از این پس محدودیتی برای ثبت نام خودرو وجود ندارد، خاطرنشان کرد: شرایط سود مشارکت برای خودرو‌های فروش فوری صفر درصد، فروش یک ساله ۶ درصد و دو ساله ۱۲ درصد است./

کد خبر 928512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha