حمایت از تولید داخلی و ایجاد فرصت های شغلی جدید از اهداف ما در سال جاری است

سروری گفت:مهمترین اهداف ما در سال جاری حمایت از تولید داخلی، تثبیت و تقویت تولید و حفظ اشتغال موجود و ایجاد فرصت های شغلی جدید استوار می باشد.

به گزارش خبرگزای شبستان از مشهد، «حسن سروری» امروز (۲۵ اردیبهشت) در کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت:از ابتدای سال گذشته با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و تبعیت از سیاست های دولت تدبیر و امید بر آن شدیم تا با استفاده از کلیه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در حوزه اشتغال، ایجاد تحرک و پویایی بیشتر در جامعه کسب و کار، هم افزایی و تشریک مساعی دستگاههای اجرایی، حمایت از اشتغال موجود و تلاش در راستای ایجاد فرصت های شغلی جدید، زمینه تحقق سخنان رهبری را در خصوص نامگذاری سال ۱۳۹۹ به نام جهش تولید فراهم آوریم.

 

مدیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مشهد افزود:بسیار خشنودیم که این تلاش ها و برنامه ریزی ها به ثمر نشست و شهرستان مشهد در ارزیابی استانی موفق شد رتبه نخست بین شهرستان های خراسان رضوی را به خود اختصاص دهد.

 

وی ادامه داد:این رتبه بندی بر اساس ارزیابی شاخص های ۱۳ گانه اشتغال از جمله کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، معافیت بیمه ای کارفرما، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، صدور مجوز مشاغل خانگی، جذب منابع و تقویت مشاغل خانگی و ایجاد فرصت های شغلی جدید در این حوزه و نظارت مستمر، جذب منابع تبصره ۱۶ بهزیستی و کمیته امداد، بکارگماری جویندگان کار توسط کاریابی های غیر دولتی، جذب تسهیلات اشتغال روستایی، عملکرد کارگروه و کمیته فنی شهرستان صورت پذیرفته است.

 

سروری بیان کرد:در سال گذشته جمعاً ۴۸.۵ میلیارد تومان تسهیلات روستایی جهت اشتغال ۹۰۰ نفر در شهرستان مشهد پرداخت شده است.

 

مدیر تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مشهد گفت:مهمترین اهداف ما در سال جاری حمایت از تولید داخلی، تثبیت و تقویت تولید و حفظ اشتغال موجود و ایجاد فرصت های شغلی جدید استوار می باشد و اعتقاد داریم در سایه همدلی و تعامل سازنده، تشریک مساعی، شناخت و بهره برداری از ظرفیت های بالقوه، ایجاد تفاهم و افزایش درک متقابل میان کارگر و کارفرما خواهیم توانست از مشکلات عبور کرده و به چشم اندازهای ترسیم شده دست یابیم.

 

وی عنوان کرد: تعامل سازنده فی مابین دستگاههای اجرایی و هدایت تسهیلات اشتغال زا به سمت کسب و کارهای خرد، ارتقاء فرهنگ کار و تعاون و تقویت تعاونی ها و رونق مشاغل خانگی می تواند زمینه تحقق اهداف و نیل به چشم انداز جهش تولید و شکوفایی اقتصادی را فراهم آورد.

کد خبر 928714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha