عشایر در صف مقدم اقتصاد مقاومتی و جهش تولید هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اسلام و انقلاب به اقتصاد مقاومتی اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و عشایر از جمله اقشاری هستند که می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «آیت الله ابوالقاسم یعقوبی» امروز (29 اردیبهشت) در نشست با مسئولان بسیج عشایری خراسان شمالی که به مناسبت 29 اردیبهشت، سالروز تشکیل بسیج عشایری در محل دفتر وی برگزار شد، گفت: عشایر ذخیره‌های انقلاب هستند و اگر از ذخیره‌های خود بکاهیم در روند اجتماعی و اقتصادی خود ضرر می‌کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه عشایر در صف مقدم اقتصاد مقاومتی و جهش تولید هستید، افزود: اسلام و انقلاب به اقتصاد مقاومتی اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و عشایر از جمله اقشاری هستند که می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشند.

 

وی عشایر را صندوق ذخیره انسانی هر کشور خواند و عنوان کرد: مسئولان امر بدانند محصول عمر عشایر ما لبنیات و گوشت‌هایی است که به بازار عرضه می‌کنند؛ بنابراین اگر تقاضا و عرضه درست تنظیم نشود به عشایر ضربه می‌خورد.

 

آیت الله یعقوبی افزود: باید بازار تنظیم شود تا محصول تلاش عشایر بر روی دست آنها نمانده و صدمه‌ای به اقتصاد کشور وارد نشود.

 

وی تصریح کرد: اگر گوشت به اندازه کافی داریم نباید واردات گوشت صورت گیرد، از جمله گوشت‌های یخ‌زده که تنها باید در شرایط اضطرار وارد کشور شود.

 

امام جمعه بجنورد افزود: عشایر در حصر اقتصادی و تحریم دشمنان با تولیدات خود به کمک جامعه می‌آیند و بازوی توانایی برای نظام اسلامی هستند، ازاین‌رو نباید مسائلی از قبیل کاهش قیمت دام زنده سبب شود زحمات یک‌ساله عشایر به نتیجه نرسد.

 

آیت الله یعقوبی خاطرنشان کرد: از نظر سیاسی هم همیشه عشایر در ایران غیرت خود را در حفظ مرزها و حفاظت از دستاوردهای انقلاب به‌خوبی نشان داده‌اند.

 

وی اضافه کرد: عشایر در تاریخ انقلاب اسلامی خوب درخشیده و مانند ستاره روشن و درخشانی در آسمان نظام جمهوری اسلامی روشن هستند.

 

 

کد خبر 929908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha