غرب مفسر منحرف آیات کتاب مقدس برای تأمین منافع نظام سلطه است

استاد مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به خصلت های نظام لیبرال دموکراسی غرب، گفت: غرب می کوشد تا به انسان ها تلقین کند که برای نجات بشر به خدا و موعود نیاز نیست.

به گزارش خبرنگار شبستان، چهارمین بخش از سلسله بحث های "پایان تاریخ به روایت غرب"، به بخش دوم گفت و گوی این خبرگزاری با حجت الاسلام و المسلمین محمد شهبازیان، از اساتید مرکز تخصصی مهدویت اختصاص یافته است.

در بخش اول این گفت و گو، حجت الاسلام شهبازیان به موعودگرایی در ادیان و مکاتب مختلف جهان اشاره کرد و از سوءاستفاده های غرب از این باور فطری بشری پرده برداشت.
وی غرب را به استفاده ابزاری از دین متهم کرد و غرب دینی را مفسر منحرف آیات کتاب مقدس برای تأمین منافع غرب سیاسی و نظام سلطه توصیف نمود.

 

این کارشناس حوزه مهدویت و آخرالزمان در بخش دوم سخنان خود، از تحولات به وجود آمده در غرب، پس از عصر رنسانس سخن گفت و توضیح داد: اگر غرب به اعتقاد دینی بشر اهمیت می دهد و پروژه پایان تاریخ را با تفسیر کتب دینی همراه می کند، تنها در پی مقاصد امپریالیستی خویش است.
وی با تأکید بر نیاز امروز ما به سواد رسانه ای، گفت: برای شناخت درست و دقیق ساختار های سینمای هالیوود، نیازمند سواد رسانه ای هستیم.

 

این استاد حوزه مهدویت، هالیوود را رسانه ای ایدئولوژیک خواند و ادامه داد: به قول "نوام چامسکی"، امکان ندارد یک سکانس تصویری در غرب تولید شود، مگر آن که عقبه فکری و ایدئولوژیک داشته باشد.
وی افزود: اندیشمندانی مانند "برنارد لوییس" و "اشتراوس" در حوزه شرق شناسی، به ارائه نظریه های آکادمیک می پردازند و رسانه های غربی نیز موظف به بیان نظریات آکادمیک آن ها برای مردم هستند.

 

حجت الاسلام شهبازیان اذعان کرد: پس از رنسانس، دین در غرب، کارکرد جدیدی پیدا کرد و به ابزاری برای تقویت نظام لیبرالی بدل شد و هالیوود نیز در ترویج این امر بسیار فعال عمل نمود.
وی از فیلم هایی مانند "127 ساعت"، "آرماگدون" و "2012" یاد کرد و گفت: تمام این فیلم ها بر مینای انسان محوری غربی ساخته شده اند و با طرح بحث جهانی سازی، به معرفی یک موعود غیردینی در برابر موعود دینی پرداخته اند.

این دانش آموخته حوزوی اضافه کرد: غرب می کوشد با تقویت پروژه جهانی سازی، انتظار تاریخی و دینی انسان ها برای رسیدن به رفاه، امنیت و عدالت را به نفع خویش مصادره کند و با محوریت آمریکا، نظام لیبرال دموکراسی غربی را تنها راه نجات بشر معرفی نماید.
وی با بیان این که غرب در حال پدید آوردن شرایطی است که نگاه انسان به خدا و موعود را دگرگون سازد، مدعی شد: غرب می کوشد تا به انسان ها تلقین کند که برای نجات بشر به خدا و موعود نیاز نیست.


حجت الاسلام شهبازیان در بخشی از سخنان خود، به فیلم های ساخت هالیوود اشاره کرد و گفت: در فیلم "آرماگدون"، مشاهده می کنید که همه ادیان برای نجات از برخورد شهاب سنگ به زمین، دست به دعا برمی دارند و خدا دست بسته است تا این که منجی آمریکایی خود را به شهاب سنگ می زند و زمین و پیروان همه ادیان را نجات می دهد.
وی درباره فیلم "2012" نیز گفت: در این فیلم نیز، به پایان تاریخ پرداخته شده است و بشر در حال نابودی، در تمام ادیان دست به دعا برمی دارند، اما نمادهای دینی و مقدس ادیان یکی پس از دیگری نابود می شوند و سرانجام، این ایذه بشری و انسان های دست یافته به تکنولوژی بشری هستند که سبب نجات جهان می شوند.

 

این کارشناس مسائل دینی با بیان بخش هایی از فیلم "بابل پس از میلاد"، این فیلم را یکی دیگر از همکاری های میان هالیوود با پروژه تحریف آخرالزمان توصیف کرد و اظهار داشت: در این فیلم نیز، دنیا پر از فتنه و درگیری نمایش داده شده و تنها مکان امن دنیا و سرزمین نظم و آرامش، آمریکا معرفی می شود.
وی "فرزندان بشر"، "قله دانته" و "جنگ دنیاها" را از دیگر فیلم های پروژه آخرالزمان خواند و افزود: این جاست که به درستی سخن "چامسکی" پی می بریم که گفت هیچ سکانسی در غرب تولید نمی شود، مگر این که عقبه فکری غرب را ترویج دهد و من تدکید می کنم که این عقبه فکری و نظام ایدئولوژیک غرب، قصد مصادره آخرالزمان به نفع خویش را دنبال می کند.

 

این استاد مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: نمایش ویرنی ها و گسترش ناامنی ها این باور را در مردم ایجاد می کند که موعود دینی، امری خیالی است و باید به دنبال راهی بشری برای نجات جهان بود و در همین شک دینی است که آمریکا خود را به عنوان کدخدای دهکده جهانی و مانیفست خود را به عنوان قانون بی همتای بشری معرفی می کند.
وی افزود: آمریکا قصد دارد تا عطش مردم را با سراب سیراب نماید.

بخش سوم گفت و گوی خبرگزاری شبستان با حجت الاسلام و المسلمین شهبازیان، به نمایش عقاید پروتستان های هزاره گرای صهیونیست مسیحی در فیلم های غربی و خطرات اسلام برای پروژه غربی آخرالزمان اختصاص دارد.

پایان پیام/


 

کد خبر 93087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha