نماز عید فطر در مساجد خوزستان با رعایت جوانب بهداشتی اقامه می‌شود

حجت‌الاسلام فردآقایی گفت: با توجه به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اقامه نماز عید فطر در مساجد، دستورات لازم برای برگزاری نماز عید فطر در مساجد خوزستان داده شده است.

«حجت الاسلام احسان فردآقایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص برگزاری نماز عید سعید فطر اظهار کرد: نکته مهمی که باید به اطلاع عموم رسانده شود این است که برپایی نماز عید سعید فطر در حوزه اختیارات دفاتر ائمه‌جمعه است و این اداره‌کل تصمیمی در این‌باره نمی‌تواند اتخاذ کند.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه توجه به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اقامه نماز عید فطر در مساجد، دستورات لازم برای برگزاری نماز عید فطر در مساجد خوزستان داده شده افزود: ائمه معصومین (ع) نسبت به برپایی نماز عید فطر سفارشات بسیاری کرده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد در برگزاری نماز عیدفطر باید همه جوانب بهداشتی را رعایت کنند اذعان داشت: یکی از راه‌های جلوگیری از انتشار ویروس کرونا کاهش تجمع در اماکن عمومی است بنابراین متولیان امر در مساجد باید حداکثر رعایت را در برگزاری نماز عید اتخاذ کنند.

 

حجت‌الاسلام فردآقایی با بیان اینکه مطلوب است که تراکم مناسبی برای صفوف نماز عید تعیین شود ابراز کرد: در طول مدت شیوع ویروس کرونا مساجد بیشترین رعایت و اهتمام را نسبت به کاهش این همه‌گیری داشتند و دارند که امیدواریم که با برگزاری نماز عید کمترین اثرات منفی را برای مومنین داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به سرعت انتشار این ویروس و تاکید دین مبین اسلام نسبت به سلامت مردم شایسته است که شهروندان دید و بازدیدهای عید را به‌صورت مجازی و از طریق تلفن‌های همراه انجام دهند تا شاهد کمترین آسییب برای هم استانی‌های خود نباشیم.

 

کد خبر 930923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha