برگزاری ۳۸ جلسه و ۴۵۰ مصوبه در ایام کرونا در استان قم

سرمست با بیان این که در ایام کرونا در استان قم ۳۸ جلسه و ۴۵۰ مصوبه داشته ایم، گفت: انصافا همدلی و همراهی همه مسؤولان، نمایندگان، مراجع، روحانیت، گروه های جهادی و عموم مردم در مدیریت بحران کرونا نقش ویژه ای داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «بهرام سرمست» در نخستین نشست «شورای اداری استان قم» در سال جدید که عصر امروز(پنجشنبه اول خرداد) در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و آزاد سازی خرمشهر و عید فطر اظهار داشت: جا دارد که این ایام را گرامی بداریم و از خداوند بزرگ بخواهیم که عید ما مسلمین را با ریشه کنی این بیماری منحوس و با آزادی قدس قرین بکند.

 

استاندار قم عنوان کرد: فلسفه تشکیل این جلسه هم مناسبت های پیش رو است و هم این که در یک دوره انتقالی مجلس دهم به یازدهم قرار گرفته ایم و جا داشت که از زحمات نمایندگان محترم مردم شریف قم در مجلس قدردانی شود و برای نمایندگان دوره یازدهم که اعتماد مردم را به دست آورده اند، آرزوی توفیق داشته باشیم.

 

وی با بیان این که پیشبرد اهداف توسعه استان نیازمند همدلی همه مسؤولان و مدیران استانی است، گفت: از طرف دیگر مواجه با بیماری کرونا هستیم و انتظاراتی که مردم و انجمن های صنفی داشتند نتوانستیم به خواسته و انتظاری که شهروندان و جمع کثیری از مردم برای حضور در این نشست داشتند، جامعه عمل بپوشانیم و به همین جهت این جلسه با محدودیت حضور افراد برگزار شد.

 

سرمست افزود: یک بخش این برنامه به جایگاه مجلس و اهمیتی که قوه مقننه برای ریل گذاری و قانون گذاری و نظارت دارد، برمی گردد که باید این جایگاه گرامی داشته شود و آقای لاریجانی سه دوره رئیس مجلس و در رأس قوه مقننه این توفیق را داشتند که نه تنها در سطح استان قم بلکه در سطح ملی و بین المللی به عنوان یک چهره تأثیر گذار ایفای نقش داشته باشند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: اگر از خدمات ایشان تکریم می‌ کنیم در حقیقت از جایگاه مجلس و ریاست مجلس تکریم می‌ کنیم یعنی تکریم از آن جایگاهی است که فرصت بی بدیلی را برای پیشرفت قم فراهم کرده است و در اغلب پروژه های استان، تأثیر ایشان را مشاهده می‌ کنیم.

 

استاندار قم با اشاره به این که همدلی و هماهنگی بین مسؤولان باید قدر بدانیم، گفت: برای منتخبین دوره یازدهم آرزوی توفیق داریم و در سایه این همدلی می‌ توانیم عقب ماندگی های استان را جبران کنیم و در سایه تعامل و همدلی است که می‌ توانیم به تمام اهدافی که در رابطه استان قم هست، نائل شویم.

 

وی بیان داشت: بنده در این مدتی که توفیق خدمت گذاری به مردم را داشتم حقیقتا این همدلی و هماهنگی بین مراجع و ائمه جمعه و مسؤولان را با استانداری دیدم و در ارتباط با بحران کرونا نیز همکاری را شاهد بودیم به همین دلیل در همان روز اول کشف ویروس کرونا در استان قم ستاد بحران با حضور همه اعضا تشکیل شد.

 

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: انتخاباتی که در اوج بحران کرونا در قم برگزار شد، هم از حیث سلامت و هم از حیث امنیت و هم از حیث مشارکت عالی بود و میزان مشارکت از میانگین کشوری بالاتر بود و حتی یک صندوق و یک رأی نیز باطل نشد و به نمایندگان منتخب نیز تبریک می‌ گوییم.

 

وی با بیان این که در ایام کرونایی 38 جلسه با 450 مصوبه در استان قم برگزار شده است، گفت: مجموعه دولت و ملت در این ایام کارنامه درخشانی داشت و در قم نیز توفیقات خوبی به دست آمده است و ما در آرامش نسبی هستیم و از وضعیت قرمز عبور کرده ایم و ما در این ایام از همه امکانات رسمی و غیر رسمی استفاده کردیم.

 

استاندار قم در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: ما در استان در کنار تدابیر و تصمیماتی که برای مدیریت بحران کرونا داشته و داریم در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که سال گذشته را سال رونق تولید نام گذاری کردند، تلاش کردیم که مجموعه دستگاه های اجرایی پیشتیبان دولت باشند و در میدان عمل تلاش کردیم قوت قلب فعالان اقتصادی باشیم.

 

وی یادآور شد: پشتیبانی های دولت از این موضوع در شرایط تحریم بی نظیر است و ما در سطح کشور و در سطح استان به رتبه های خوبی دست پیدا کرده ایم.

 

سرمست با تأکید بر این که برای جهش تولید نیز برنامه های راهبردی و عملیاتی ترسیم شده است، ابراز داشت: از همه دستگاه های اجرایی خواسته ایم در کنار برنامه ای که برای مدیریت بحران کرونا دارند، برای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب بیشترین تلاش را داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: مراجع معظم تقلید و روحانیت محترم در این ایام انصافا تصمیمات و برنامه های خوبی داشتند و فرامین رهبر معظم انقلاب نیز بیشترین تأثیر را در رسیدن ستاد ملی و ستادهای استانی به توفیقات داشت و باید از همه به ویژه کادر درمانی و گروه های جهادی و مردمی تقدیر کنیم.

کد خبر 931270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha