ضرورت تببین حماسه فتح خرمشهر برای نسل جدید

اقدامی با بیان اینکه وظیفه ما است تا بعد از گذشت سی و هشت سال از فتح خرمشهر با برنامه های ارزشمند آن حماسه ها را برای نسل های آینده زنده نگه داریم، گفت: ۲۶۰شهید و ۷٠ رزمنده گیلانی یادگاران این عملیات هستند.

«سمیه اقدامی» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس به ویژه شهدای عملیات غرور آفرین فتح خرمشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: چهار سردار بهنام گیلانی «علیرضا ناصحی رودسری»، «حمید احمدیان دیلمی»، «رضا دانا» و «داوود حق وردیان» به همراه ۲۶٠ شهید دیگر که از شهدای سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای مردمی استان گیلان بودند در این عملیات شرکت داشتند که به درجه رفیع شهادت نایل شدند.



مسئول امور بانوان اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: در این عملیات ۷٠ نفر از رزمندگان گیلانی به جانبازی رسیدند و با نثار جانشان توانستند این عملیات را به پیروزی برسانند.


وی با اشاره به اینکه خرمشهری که بیش از ۵۷۸ روز در اسارت رژیم بعث عراق و مزدوران عراقی قرار گرفته بود بعد از مقاومت ۳۴ روزه رزمندگان در سوم خرداد سال ۶۱ آزاد شد، افزود: مردم ایران و همه آنهایی که شنونده خبر پیروزی این عملیات و منطقه استراتژیک و نظامی کشور بودند با این فرمان تاریخی حضرت امام که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، بسیار خوشحال شدند و دیدند که چگونه با رشادت های رزمندگان سلحشور و عنایات ویژه خداوند این فتح حاصل شد.



اقدامی ادامه داد: وظیفه ماست که از این رشادت ها و دلاور مردی ها با برگزاری برنامه هایی بعد از گذشت سی و هشت سال بتوانیم آن حماسه تاریخی را زنده نگه داریم.



وی با تاکید بر اینکه این برنامه ها خصوصا در حوزه زنان ارزشمند است، افزود: بی شک رشادت هایی که این شهدا و جانبازان انجام دادند بخشی مدیون مادران، همسران و خواهران بزرگوارانی است که عزیزانشان را از زیر قرآن ها عبور دادند و به این منطقه عملیاتی اعزام کردند.



نایب رییس کمیته زنان دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: این زنان ایثارگر به عنوان شیرزنان دفاع مقدس در پشت سنگرها از نهاد خانواده حمایت کردند و توانستند ارزش های اسلامی و انقلاب را زنده نگه دارند.



وی اذعان کرد: با آغاز هفته گرامیداشت فتح خرمشهر برنامه ای را روز گذشته با روایتگری یکی از زنان رزمنده عملیات بیت المقدس و یک نفر از خواهران شهید در مرکز فرهنگی و هنری بنیاد شهید برگزار کردیم.
 

اقدامی با اشاره به اینکه به دلیل پیشگیری از ویروس کرونا این نشست با محدودیت افراد برگزار شد، گفت: در حاشیه این برنامه از عوامل کمیته زنان دفاع مقدس نیز تجلیل به عمل آمد که با متفاوت برگزار کردن برنامه های خود توانسته است در بین هفت کمیته شورای فرهنگی حفظ آثار رتبه اول را کسب کند.



وی در ادامه گلباران مزار شهدای عملیات بیت المقدس، ختم صلوات برای شهدا و ارتباط با خانواده های شهدای این عملیات در فضای مجازی را از دیگر برنامه های ستاد برگزاری سی و هشتمین سالگرد آزادسازی خرمشهر برشمرد که سوم و هفتم خرداد برگزار می شوند.



اقدامی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم این شهدا را برای نسل های حال و آینده به نحو احسن معرفی کرده و رهروان شایسته ای برای خط و آرمان آن عزیزان باشیم.

کد خبر 931317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha