گازرسانی به ۴۰۰ روستای خراسان‌جنوبی/کمیته روان‌سازی ارائه خدمات به مردم تشکیل شود

معتمدیان با بیان اینکه امسال ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی گازرسانی خواهد شد، گفت: تخصیص اعتبارات باید در استان هدفمند و پروژه‌محور باشد و کمیته روان‌سازی ارائه خدمات به مردم تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدصادق معتمدیان» ظهر امروز (۳ خرداد) در شورای اداری خراسان جنوبی با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و با قدردانی از مدافعان سلامت و دستگاه های اجرایی در ایام کرونایی، اظهار کرد: خراسان جنوبی جزو 10 استان کشور است که شهر دارای منطقه قرمز ندارد و البته این به معنای مهار کرونا نیست و در ادامه نیاز است با جدیت و انگیزه بالا خدمات ارائه شود و مردم نیز همچنان دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از هفته آینده یعنی دهم خرداد ماه همه کارمندان اداری در محل کار خود حضور خواهند یافت و محدودیت ها برداشته خواهد شد، افزود: وضعیت خراسان جنوبی به نسبت مطلوب است و امیدواریم با همکاری و همراهی مردم این وضعیت ادامه یابد.

 

معتمدیان با اشاره به وضعیت بودجه در سال جاری و مشکلات تامین منابع مالی، ادامه داد: امسال مدیران باید وقت بیشتری برای استفاده از ظرفیت های قانون بودجه بگذارند و نیازهای مالی دستگاه اجرایی را خود را می تواند از طریق این قوانین از جمله فروش املاک مازاد تامین کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید تخصیص اعتبارات در استان هدفمند و پروژه‌محور باشد، گفت: تا پایان سال جاری 103 پروژه نیمه تمام مختلف طی دو مرحله در هفته دولت و دهه فجر تکمیل و به بهره برداری می رسد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال پروژه های اولویت‌دار که در توسعه استان موثر است دنبال می شود، عنوان کرد: امیدواریم در تخصیص های بعدی سازمان برنامه و بودجه با تزریق اعتبارات نقدینگی پروژه های استان را تکمیل و به اتمام برسانیم.

 

معتمدیان بر جذب اعتبارات ملی توسط مدیران دستگاه های اجرایی استان در سال جاری تاکید کرد و گفت: امسال 400 روستا گازرسانی می شود و تا پایان دولت جشن گازرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استانخراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

وی به بحث آبخیزداری در سطح استان خراسان جنوبی اشاره و بیان کرد: سال گذشته بیش از 60 میلیارد تومان اعتبار جذب و حدود 200 پروژه آبخیزداری در نقاط مختلف استان اجرایی شده است و امسال با افزایش بارندگی ها در استان، این پروژه های آبخیزداری آبگیری شد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت ماده 56 قانون برنامه ششم توسعه و استفاده از فاینانس دولتی، گفت: حدود 50 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه جاده بیرجند- قاین جذب شده که به زودی تخصیص می یابد و امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد افتتاح این مسیر در سطح استان باشیم

 

معتمدیانبا اشاره به تکمیل مجتمع های آبرسانی در سطح استان، افزود: در این راستا 500 میلیارد تومان با استفاده از ظرفیت قانونی ماده 56 در حوزه آب استان قرار می گیرد تا در بازه زماین دوساله شاهد تکمیل 37 پروژه مجتمع آبرسانی روستایی در خراسان جنوبی باشیم.

 

وی با اشاره به همراهی و همدلی مردم در رزمایش مواسات و کمک مومنانه از مدیران دستگاه های اجرایی درخواست کرد کمیته روان‌سازی ارائه خدمات به مردم در خراسان جنوبی تشکیل شود تا خدمات بدون منت در حداقل زمان به مردم ارائه دهیم تا شاهد رضایت‌مندی مردم باشیم.

 

استاندار خراسان جنوبی در پایان از همکاری و هماهنگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه خراسان جنوبی برای پیگیری و تحقق برنامه های کوتاه مدت و میان مدت برای توسعه استان قدردانی کرد.

 

 

کد خبر 931771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha