امکان ثبت کارگاه‌های مسجدی به عنوان مراکز کارآفرینی در پساکرونا فراهم شود

حجت‌الاسلام ابطحی با بیان‌اینکه مقابله با کرونا بسیاری از ظرفیت‌های مساجد در خدمت‌رسانی اجتماعی را آشکار و بالفعل کرد، گفت: خوب است با تسهیل و وضع قوانین، امکان ثبت کارگاه‌های کارآفرینی در جوار مساجد فراهم و پس از کرونا هم از این ظرفیت استفاده شود.

حجت الاسلام «سید حسن ابطحی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا علی رغم تهدیداتی که ایجاد کرد، افق های جدیدی به روی مساجد گشود، اظهار کرد: این تجربه تلخ موجب شد ائمه جماعات، بسیجیان و هیات امنای مساجد بیش از گذشته دور هم جمع شوند و برای رفع مشکلات مردم به ویژه نیازمندان هم داستان شوند.
 
 
امام جماعت مسجد فخرالدوله (واقع در تهران، خیابان شهید مشکی) افزود: یکی از دیگر درس هایی که مسجدی ها از دوره کرونا گرفتند تجدیدنظر در وضعیت نظافت و بهداشتی بخش های مختلف مسجد بود زیرا بعضا عده ای از نمازگزان از وضعیت سرویس های بهداشتی مساجد و آراستگی ظاهری برخی دیگر از نمازگزاران گلایه می کردند که ان شاءالله در دوره پساکرونا شاهد تداوم رعایت کامل نظافت عمومی از سوی مردم و توجه بیشتر به وضعیت تمیزی این خانه های خدا خواهیم بود.
 
 
وی ادامه داد: دستگاه های متولی امور مساجد باید بودجه ای برای رعایت کامل نکات بهداشتی و تمیزی این خانه های خدا اختصاص دهند تا پس از این هیچ فردی از عدم رعایت نظافت و بهداشتی عمومی نامناسب مساجد گلایه نکند. 
 
 
ابطحی در ادامه با بیان اینکه کارگاه های تولید ماسک و دستکش که در بسیاری از مساجد کشور راه اندازی شده اند می تواند در دوره پساکرونا تبدیل به مراکز کارآفرینی و درآمدزایی برای خانواده های تحت پوشش این خانه های خدا شوند، یادآور شد: مجموعه های خیریه مساجد نیز می توانند بخشی از منابعی را که صرف تهیه بسته های ارزاق یا پوشاک میان نیازمندان می کنند به توسعه و تجهیز این مراکز اختصاص دهند.
 
 
وی خاطرنشان کرد: مسئولان کشور که در دوره کرونا شاهد خدمت رسانی بی وقفه مساجد بودند باید از طریق وضع قوانین و تسهیل راه های ثبت کارگاه های کارآفرینی، به مساجد برای تبدیل طرفیت های شکل گرفته شان در این دوره به مراکز کارآفرینی و درآمدزایی کمک کنند.
کد خبر 932336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha