آمار مبتلایان به کرونا ویروس در ایلام به ۹۲۳ نفر رسید

کریمیان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان کرونا در ایلام به ۹۲۳ نفر افزایش یافته است، گفت: هم استانی های عزیز همچنان باید رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی را برای قطع زنجیره انتقال کرونا اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام ظهر امروز(۶ خرداد) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۹۲۳ نفر در شبانه روز گذشته افزایش یافته است.

 

«محمد کریمیان» با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۳ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است، گفت: خوشبختانه در ۴۸ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۶۱ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند، افزود:  در حال حاضر نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان ایلام بستری بوده و تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام یادآور شد: تا کنون در شهرستان ایلام ۳۷۸ مبتلا و ۲۰ مورد فوتی، در شهرستان ایوان ۱۳۳ مبتلا و ١۴ مورد فوتی، در شهرستان مهران ۶۲ مبتلا و ۶ مورد فوتی،  در شهرستان دهلران ۸۴ مبتلا و ۴ مورد فوتی،  در شهرستان دره شهر ۴۹ مبتلا و ۶ مورد فوتی، در شهرستان ملکشاهی ۲۹ مبتلا و ١ مورد فوتی،  در شهرستان آبدانان ۵۵ مبتلا و ۱ مورد فوتی، در شهرستان بدره ۴۰ مبتلا و ۳ مورد فوتی، در شهرستان سیروان ۳۰ مبتلا و ٣ مورد فوتی، در شهرستان چرداول ۴۱ مبتلا و ۳ مورد فوتی و در شهرستان هلیلان ۲۲ مبتلا و بدون فوتی گزارش شده است.

 

کریمیان با بیان اینکه بیشترین آمار ابتلا به کرونا و فوت ناشی از کرونا مربوط به شهرستان ایلام است، ابراز کرد:  در ۲۴ ساعت گذشته ۵ مورد  ابتلا به کرونا در شهرستان ایلام، ۲  مورد در شهرستان ایوان، ۱ مورد در  شهرستان مهران، ۲ مورد در  شهرستاندهلران، ۱ مورد در شهرستان ملکشاهی و ۱ مورد هم در شهرستان آبدانان گزارش شده است.

 

وی با بیان اینکه  از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۷۳۸ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند، خاطرنشان کرد: هم استانی های عزیز با توجه به افزایش تعداد مبتلایان در هفته گذشته باید رعایت اصول و نکات بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با تاکید بر خودداری از ترددهای غیرضرور در سطح معابر و اماکن پرتردد، خاطرنشان کرد: بهترین راه مبارزه با ویروس کرونا قطع زنجیره انتقال این ویروس است و رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی مهم ترین راه های قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.

 

                                                                                  

کد خبر 932390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha