کلیپ کتابشناسی «روزهای خدا» درفضای مجازی منتشرشد

کلیپ کتابشناسی« روزهای خدا» با معرفی ده کتاب با موضوع خرمشهر به همت فرهنگ سرای گلستان تولید و درفضای مجازی بازنشرشد.

                

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای گلستان، کلیپ کتابشناسی «روزهای خدا» باهدف حفظ ارزش های دفاع مقدس، مطالعه درباره رویدادهای هشت سال جنگ تحمیلی عراق برایران، پژوهش و تحقیق وآشنایی نسل امروز با دانستنی های جنگ ایران و عراق با انتخاب کارشناسی کتاب ها ، معرفی نویسنده و بخش های کتاب به مخاطبان تهیه ودرفضای مجازی منتشرشد.

«کتاب خرمشهردر آتش» با خاطرات رضا الصبری ترجمه عبدالرسول رضاگاه با موضوع گزارشی از وقایع جنگ ایران وعراق با شهادت وی در درگیری ها و وقایع هولناک مناطق کوهستانی و دشت ها. کتاب «خرمشهر در اسناد ارتش عراق» اثر اصغر کاظمی که ازسوی نشرسوره مهر منتشرشد با 130 فقره سند و مدرک ارایه شده  به بررسی اسناد ارتش عراق از زمان شروع تجاوز به شهر خرمشهر تا آزادسازی این شهر می پردازد.« پابه پای باران» اثر مرتضی سرهنگی مشتمل بر دو گزارش مشترک ازخرمشهر در سال های 1367و 1368 درباره جنگ ایران وعراق است وراویان از شرح حضورشان در مناطق جنگی، خاطراتی از عملیات های فتح المبین، بیت المقدس ارایه دادند و شهدایی چون جهان آرا، محسن صفوی، بهروز مرادی و دکترچمران هم دراین کتاب به چشم می خورد.

«پوتین های مریم »، اثر فریبا طالش پورباخاطراتی از زنان خرمشهری در روزهای جنگ ، کتاب«آتش و خون درخرمشهر» به ترجمه محمدنبی ابراهیمی به روایت سرهنگ خالدسلمان محمود کاظمی از افسران بلندپایه عراقی است.

همچنین کتاب های «آخرین شب در خرمشهر» اثر فاتن سبزپوش با خاطرات سرهنگ عراقی کامل جابراز آخرین شب محاصره خرمشهر، « در کوچه های خرمشهر» اثر مریم شانکی با روایت روزهای اول تجاوز عراق به ایران اززبان مردان و زنان خرمشهر است، «موج ومرجان» جلد اول کتاب سه جلدی درباره وقایع خرمشهر از سال 1348 تا 1367 است با ماجرای توطئه هایی که از سال 1348 برای تصاحب خرمشهر پی ریزی شده بود. «جنایات ما درخرمشهر» ترجمه محمدنبی ابراهیمی با اعترافات مهمی از افسران عراقی درباره انفجارایستگاه برق فشارقوی، قتل عام خانواده مومن ، انهدام کارخانه ها تا تعدی زنان و بازیابی یک واقعه اثر علیرضا کمری با کتابچه ای از مرحوم خانلرمیرزای احتشام الدوله درباب جنگ ایران وانگلیس به اهتمام علیرضا کمری را می توان از جمله کتاب هایی دانست که به ابهامات، سوالات مخاطبان درخصوص این شهر پاسخ می دهد.

علاقه مندان مي توانند این کلیپ را ازطریق نشانی https://www.aparat.com/v/wyRjE مشاهده نمایند.

فرهنگ سرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک است. شماره تلفن  77826475 برای آگاهی بیشتراعلام می شود.

کد خبر 932802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha