میزان اجرای بخش نامه های حمایت از فعالان اقتصادی در بحران کرونا باید بررسی شود

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: از دستگاه های نظارتی خواهشمندم بررسی کنند چه تعداد از بخش نامه هایی که در حمایت فعالان اقتصادی در موضوع کرونا در کشور صادر شده اجرایی شده است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سید مهدی طبیب زاده پیش از ظهر پنجشنبه (8 خرداد) در شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی بیان کرد: دستورکار امروز در خصوص تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا و خسارات وارده در بخش کشاورزی استان است که به دلیل گستردگی و تنوع محصولات بخش کشاورزی رسیدگی به این موضوعات در جلسات کم امکان پذیر نیست و امروز در حوزه دام و طیور و محصولات گلخانه ای و جالیزی استان بحث می کنیم و آثار شیوع این بیماری در بُعد اقتصادی را به مرور بررسی می کنیم.

 

 

 

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان در ادامه با تشکر از ستاد استانی کرونا و پرسنل درمانی، گفت: کرونا آسیب جدی به بخش اقتصاد وارد کرد و عاملی که از دست ما خارج بود اما شیوع این بیماری ضعف های بنیادین را در مدیریت و اقتصاد کشور نشان داد و همواره از این ضعف ها اعلام می شد و این ضعف در حمل و نقل به طور جدی وجود دارد و علیرغم همه پیگیری ها باز هم به طور مشخصی در جریان کرونا نشان داده شد.

 

 

 

وی افزود: بحث های ناهماهنگی در گمرکات کشور البته در استان کرمان وضعیت خوبی داریم، عدم چابکی سیستم و ... در روزهای بحران کرونا خود را نشان داد و نتوانستیم به موقع عکس العمل نشان دهیم و خسارت های زیادی به دلیل عدم چابکی و سوء مدیریت داشتیم که به مراتب شاید از کرونا بیشتر بوده که امیدواریم در میان مدت و بلند مدت این ضعف های بنیادین رفع شوند.

 

 

 

طبیب زاده گفت: یک گلایه از سیستم هایی که باید از فعالان حمایت می کردند داریم و آن اینکه در این شرایط  گلخانه داران جنوب، صنعت و گردشگری در دو ماه گذشته آسیب دیدند و متاسفانه به جای حمایت و اجرای بخشنامه هایی که در سطح ملی صادر می شود، دیر منعکس می کنند و بعد هم فشارهایی برای وصول مطالبات به فعالان اقتصادی وارد کردند که قابل تحمل نیست لذا از دستگاه های نظارتی خواهشمندم بررسی کنند چه تعداد از بخش نامه هایی که در حمایت فعالان اقتصادی در موضوع کرونا در کشور صادر شده اجرایی شده است؟

 

 

 

وی اظهار داشت: در بخش دام و طیور به دلیل خسارات وسیعی که به این بخش وارد شده خواستار وام های کم بهره، استمهال بدهی ها و تامین نهاده های دامی و تفویض اختیار مدیریت مصرف حداقل 35 درصد نهاده ها در استان  هستیم و خواهش داریم این موضوعات را پیگیری کنند که این مصوبات اجرا شود.

 

کد خبر 933057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha