رسالت مجلس یازدهم در گام دوم انقلاب سنگین و انتظارات مردم بالاست

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: عملکرد مجلس یازدهم می‏ تواند سنگ بنای مجالس دیگر در گام دوم انقلاب و الگویی برای مجالس شانزدهم تا بیست و چهارم باشد بنابراین رسالت مجلس یازدهم در گام دوم انقلاب سنگین و انتظارات مردم بالاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، امروز ۹ خرداد حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون گفت: مجلس یازدهم اولین مجلس چله دوم انقلاب و گام دوم انقلاب اسلامی است و از این رو سمت و سو، جهت‏ گیری‏، رویکردها و عملکرد این مجلس می‏ تواند سنگ بنای مجالس دیگر در گام دوم انقلاب و الگویی برای مجالس شانزدهم تا بیست و چهارم باشد بنابراین رسالت مجلس یازدهم در گام دوم انقلاب سنگین و انتظارات مردم بالاست.

امام جمعه آسمینون با بیان این مطلب که چهارشنبه هفتم خرداد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی گشایش یافت، خاطرنشان کرد: بدون تردید از مجلس یازدهم با توجه به ویژگی‏ ها و خصائص آن انتظارات بیشتری می‏ رود همان طور که مقام معظم رهبری در پیام خود بیان کردند؛ این مجلس با نمایندگان کارشناس، فعال و پاکدست در راس امور است البته که یکی از الزامات در راس بودن مجلس حضور نمایندگان فعال، منظم، پاکدست، امانتدار و شناخت آن از شرایط و اولویت های کشور است.

وی تاکید کرد: اگر این مجلس می خواهد مجلسی قوی باشد باید بتواند انتظارات به حق مردم و رهبری را برآورده کند و این امر با تاسی از منویات مقام معظم رهبری(حفظه الله) و سیره شهدا محقق می شود.

حجت الاسلام احمدی نیک برخی از توصیه های مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: موضع گیری های انقلابی در شرایط مهم، توجه ویژه به اقتصاد، توجه به رفع مشکلات اقتصادی و معیشت طبقه های ضعیف جامعه، توجه به کاهش نقش تعیین کننده نفت خام در بودجه و پرهیز از حواشی و مسائل حزبی و جناحی از جمله توصیه های رهبری به نمایندگان مجلس بود.

خطیب جمعه آسمینون ادامه داد: بنابراین انتظار می رود که مجلس یازدهم به ۲ وظیفه اصلی و اساسی خود یعنی قانونگذاری و نظارت بپردازد، از زحمات حمزه نماینده سابق مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی تشکر می کنیم و برای شکرالهی نماینده منتخب نیز آروزی موفقیت داریم.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری (حفظه الله) در روز قدس‌ بیان کرد: روز قدس امسال به دلیل شرایط کرونایی و عدم برگزاری تجمعات و راهپیمایی روز قدس در جهان، از ویژگی خاصی برخوردار بود، گویا این بار امام امت اسلام به میدان آمده بود تا یک‏ تَنه فقدان حضور ۱۰ ها میلیون مسلمان انقلابی در سراسر جهان را جبران کند و ثقل این رسالت بزرگ را بر عهده بگیرد.

حجت الاسلام احمدی نیک ابراز کرد: سخنرانی مقام معظم رهبری در روز قدس از ابتدا تا انتها متمرکز بر روی موضوع قدس و فلسطین بود این بدان معنا است که همگان باید بدانند موضوع فلسطین و قدس برای جهان اسلام اولویت دارد و حوادث دیگر در سراسر منطقه و جهان، نگاه، فکر، دل و عمل ما را از این مسئله اصلی و راهبردی منحرف نمی کند.

امام جمعه آسمینون اضافه کرد: ایشان در این سخنرانی تاکید کردند که تجربه مقاومت و گفتمان مقاومت تنها تجربه موفق و پیش برنده، بهترین، مهمترین، اصلی ترین و تنها راه مبارزه با استکبار و صهیونیسم است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی شهید قدس، اظهار کرد: پیروزی قدس و اضمحلال رژیم صهیونیستی قطعی است.

حجت الاسلام احمدی نیک با اشاره ۱۴خرداد سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد، تصریح کرد: رمز موفقیت کشور ما در چهل سال گذشته عمل کردن به سیره و مکتب امام راحل بوده و این ادامه دارد.

خطیب جمعه آسمینون در خصوص مشکلات آب و برق در منطقه، عنوان کرد: مسئولین برای رفع این مشکلات به طور ویژه تلاش کنند و مردم نیز صرفه جویی را مدنظر قرار دهند.

 وی در خاتمه با اشاره به وضعیت منطقه در زمینه شیوع ویروس کرونا، مردم را به رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی دعوت کرد.

کد خبر 933300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha