نقش زنان در دوران دفاع مقدس نقشی‌ ریشه‌دار و ارزشمند است

اقدامی در خصوص نقش زنان در دوران دفاع مقدس گفت: زنان در دوران دفاع مقدس چه در پشتیبانی و پشت جبهه و چه جنگ، نقشی‌ ریشه‌دار و ارزشمند داشتند که هنوز نیمی از آنها نیز برای جامعه بازگو نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سمیه اقدامی» امروز(جمعه، ۹ خرداد)‌ در حاشیه گلباران گلزار شهدای رشت به مناسبت آزادسازی خرمشهر و در راستای گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس اظهار کرد: فتح خرمشهر،  فتح تمام مرزهای اعتقادی، دینی و مذهبی بود که شهدا و رزمندگان ما با ایثار و گذشتن از جانشان رقم زدند.

 مسئول امور زنان دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار گیلان افزود: حماسه آزاد سازی خرمشهر، نماد هشت سال مقاومت در جنگ تحمیلی است که تمام کفر در برابر تمام اسلام ایستاده بود.

اقدامی همچنین حضور زنان را در دوران دفاع مقدس چه در پشتیبانی و پشت جبهه و چه جنگ، نقشی‌ ریشه‌دار و ارزشمند دانست که با پیروی‌ از مکتب ‌عاشورای حسینی، حماسه‌های ‌فراموش‌ نشدنی ‌آفریدند، گفت: جای تاسف است که هنوز نیمی از آن ایثار و گذشت زنان  و مادران رزمنده و مدافع وطن و شهدا برای جامعه بازگو نشده است.

اقدامی اذعان کرد: به جرات می توان گفت ‌همراهی‌ و استقامتی‌ که ‌از ناحیه ‌زنان ‌قهرمان ‌ایران‌ در جریان‌ جنگ‌ تحمیلی‌  شاهد بودیم در هیچ‌ زمان ‌و در هیچ ‌منطقه‌ای ‌از جهان‌ سابقه ‌ندارد.

وی تصریح کرد: کمیته زنان دفاع مقدس گیلان و اعضای آن که از مشاوران مدیران کل دستگاه های اجرای استان در امور بانوان هستند امروز با حضور در مزار شهدای شهرستان رشت و گلباران آن تجدید پیمان و میثاقی دوباره با آرمان های شهدای دفاع مقدس، شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم که در این مکان آرمیده اند، بستند.

اقدامی همچنین یاد دو تن از سرداران و فرماندهان عملیات آزاد سازی خرمشهر  «شهید رضا دانا»  و «داوود حق وردیان» را گرامی داشت و افزود: در هفته گذشته کمیته زنان دفاع مقدس استان طی مراسمی نشست «آیه های ایثار»، دیدار خانواده های شهدا در فضای مجازی و برپایی نمایشگاه عکس را در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت به انجام رساند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: با مهار ویروس کرونا در برگزاری برنامه های ویژه ای همچون یادواره شهدای عملیات بیت المقدس گام های محکم تری برداریم.

کد خبر 933336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha