بازگشت معیشت و رفاه مناسب به سفره های مردم مطالبه آحاد جامعه از مجلس یازدهم

محمدی نوری گفت: بازگشت معیشت و رفاه مناسب به سفره های مردم و امنیت شغلی قطعا مطالبه آحاد جامعه از مجلس یازدهم است اما باید الویت های مهم دیگر نیز در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _فرزانه تهجا: مجلس شورای اسلامی در جایگاه دو وظیفه ذاتی، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و تصویب و تقنین قوانین مورد نیاز در کشور می تواتند در حل بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه نقشه تسهیل گری را برعهده بگیرد و از حجم مشکلات جامعه تا حد زیادی بکاهد در این باره گفتگویی با «محمد جواد محمدی نوری»، دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی و دبیرجبهه پیشرفت رفاه و عدالت به شرح زیر ارایه می شود.

 

مجلس یازدهم چه درسی از شهید مدرس می تواند بگیرد؟

شهید مدرس به عنوان نماد ایستادگی و صبر در برابر زورگویی متهجرین و متجاوزان به حقوق ملت است و  مجلس آینده اگر قدر این فرصت تاریخی را بداند مطمئنا کارنامه قابل قبولی در تاریخ از خود به یادگار می گذارد.

برای همه نمایندگان و منتخبان مردم آرزوی توفیق دارم و امیدوارم این افراد که تقریبا از یک گرایش سیاسی هم وارد مجلس شدند بدانند یکدست شدن مجلس همان انداره که محاسنی در پی دارد معایبی دارد که ممکن است آثار مخربی در جامعه بوجود آورد.

 

دغدغه مردم در شرایط فعلی جامعه و انتظار انها از مجلس یازدهم چیست؟

تنها دغدغه مردم در شرایط کنونی تامین معیشت و بازگشت رفاه مناسب به سفره های مردم است ، نباید در این زمینه غفلت کرد که رفع مشکل اقتصادی تنها الویت مجلس است بلکه علیرغم انکه به نظر درست است که امروز مهمترین مشکل مردم معیشت آنان است اما مجلس یک فرصت برای همه بخشهاست. مجلس آینده ضمن اولویت دانستن بخش اقتصادی و معیشتی مردم باید به فکر برنامه ریزی در سایر سطوح از جمله اشتغال مولد نسلهای جوان آینده ، تقویت امور فرهنگی کشور، رفع بحرانهای اجتماعی مانند افزایش  طلاق و آسیبهای روحی ناشی از بیکاری ، توسعه همدلی و وفاق در سطح ملی، تقویت امور بودجه بدون اتکا به نفت  و توسعه مباحث کشاورزی صنعتی و استفاده بهینه از فرصت صنایع دریایی و نیز کاهش مراجعات مردم به دستگاههای قضایی و بسیاری از امور دیگر باشد و با دسته بندی الویتهای مهم کشور آنان را در دستور کار خود ببیند.

 

تعامل و همگرایی مجلس با دستگاهها چه اثراتی را برجای می گذارد؟

 در پیام مقام معظم رهبری در مراسم افتتاح مجلس یازدهم تکیه بر همگرایی و تعامل با سایر دستگاهها  برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی  شده  و این امر را اثرگذار عنوان کردند، بهره گیری از ظرفیت نخبگان و کارشناسان جوان به عنوان مشاوران نمایندگان مجلس در فراهم کردن مقدمات توسعه پایدار کشور و ارائه راهکارهای موثر در بخش تولید و اشتغال زایی میتواند مجلس یازدهم را به مجلسی امیدوار مبدل سازد.

ارزیابی شما از عملکرد مجلس دهم چیست؟

 باید بپذیریم مجلس دهم علیرغم تلاشهای خوبی که کرده اما در بخش تقنین و نظارت یکی از ضعیف ترین مجالس کشور بوده است البته این به آن معنا نیست که همه نمایندگان ضعیف بودند اتفاقا معتقدم با وجود حضور عناصر مفید باانگیزه و کارآمد چرا نتوانستند از ظرفیت قانونی درست خودشان در بحث نظارت براجرای قوانین استفاده کنند.

 

مردم در راستای وظایف مجلس چه انتظاری از خانه ملا دارند؟

امروز وظیفه نظارتی مجلس بر وظایف تقنینی آن بیشتر مورد انتظار ملت است  زیرا کنترل و نظارت بر دولت اجراکننده قوانین یکی از مهمترین خدماتی است که مجلس برای تقویت کشور میتواند ایفا نماید.

 

شکل گیری یک مجلس یک دست چه نقاط قوت یا ضعفی را به همراه دارد؟

قریب به اتفاق مجلس منتسب به یک جریان سیاسی است، این یکدست شدن هم محاسن دارد و هم معایب و خدا نکند با توجه به تجارب تلخی که نظام ما از یکدست شدن فضای سیاسی در یک نهاد داشته این بار هم  نباید اجازه داد که مسئله نفاق و اختلافات درونی ناشی از سهم خواهی و قدرت طلبی مانعی برای خدمت واقعی به مردم شود که ضایع جبران ناپذیری در پی دارد.

 

با توجه به شرایط تحریم در کشور راه نجات کشور چیست؟

با توجه به تهدیدات بین المللی و مسئله تحریمهای یک طرفه غربی ها،  تنها راه نجات کشور در وحدت همه مسئولان و قوای سه گانه و البته با تکیه بر همراهی مردم است و به همین جهت  تلاش همه مسئولان به بازگشت اعتماد و امید ملت به انقلاب و نظام امری  ضروری به نظر می رسد.

 

حاشیه هایی که ممکن است در کنار مجلس شکل بگیرد چه اثری در کارآمدی مجلس برجای می گذارد؟

مجلس یازدهم خود را درگیر حاشیه ها نکند و با کارآمدی و بهره مندی از تجارب گذشته راه خود را برای تثبیت نظام به کار گیرند. امروز چشم و امید مردم به مجلس یازدهم برای برون رفت از بحرانهای داخلی و خارجی است و من هم به عنوان یک شهروند ایرانی از همه آنان خواهش میکنم برای حفظ امید زندگی در نسلهای جوان کشور بیش از هر چیز به فکر خدمت به ملت باشند/.

کد خبر 933627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha