بقیع یکی از اجزای تمدنی اسلام به شمار می رود

حجت الاسلام والمسلمین خرسان قبرستان بقیع را یکی از اجزاء تمدنی مهم تمدن اسلامی دانست و گفت: تعظیم و تکریم بقیع در حقیت تکریم شخصیت های بارز و تاریخ ساز و چهره های برجسته علمی و فرهنگی و اساسا تعظیم انسانیت است که در قبرستان بقیع مدفون شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «سید کاظم خرسان» عصر امروز(شنبه ۱۰ خرداد) در هم اندیشی مجازی «بقیع؛ نگین تراث اسلامی» که به همت پژوهشکده حج و زیارت و کمیته فرهنگی اربعین حسینی در آستانه هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع برگزار شد، با اشاره به ضرورت پاسداشت و احیای یادبود بزرگان اسلام در بقیع اظهار داشت: خوارج و ناصبیان عصر دو مرتبه به مقبره ای تعدی کردند که پیامبراکرم و اصحاب آن را گرامی می داشتند و در سال های 1221 و 1344 حرم های مطهر را در جنت البقیع تخریب کردند.

 

مدیر مؤسسه امام الحسن(ع) عراق با طرح این سؤال که دلیل اهتمام و بزرگداشت بقیع چیست؟ گفت: تخریب حرم های بقیع اعتدا و تعدی به عدل قرآن در حدیث ثقلین است که در میان شیعه وسنی نقل شده و مقتضای اطاعت از امر الهی در ابراز محبت و مودت به ذی القربا و خویشان پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

 

وی تأکید کرد: براساس روایات متعدد از رسول الله کسی که به زیارت قبور اهل بیت برود لایق ثواب ها و پاداش های فراوان  الهی می‌شود، این در حالی است که پیامبر اکرم(ص) خبر داده گروهی اندک از امتش که بدترین خلق الله هستند به این قبور بی احترامی کرده و زائرانش را مسخره و استهزاء می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خرسان با تأکید بر این که اهتمام به قبور انبیاء و اولیاء الهی تعظیم و بزرگداشت شعائر اسلامی است، گفت: از آن طرف از بین بردن شان یک واقعیت باعث از بین رفتن خود واقعیت در ذاکره و اذهان عمومی می شود.

 

وی قبرستان بقیع را یکی از اجزاء تمدنی مهم تمدن اسلامی دانست و گفت: بی توجهی به آن به معنای بی توجهی به تمدن اسلامی و تمدن بشری است، در حالی که امت های متمدن را می بینیم که برای آثار تاریخی و تمدنی حتی اگر کوچه ای قدیمی باشد، هزینه های گزافی را متحمل می شوند.

 

مدیر مؤسسه امام الحسن عراق بیان داشت: تعظیم و تکریم بقیع در حقیت تکریم شخصیت های بارز و تاریخ ساز و چهره های برجسته علمی و فرهنگی و اساسا تعظیم انسانیت است که در قبرستان بقیع مدفون شده اند و تکریم این قبرستان تکریم مقام علمی و فرهنگی و تمدنی بزرگانی است که از اقوام مختلف اسلامی در قبرستان بقیع هستند.

کد خبر 933777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha