۳۹ میلیارد ریال زکات فطره در استان زنجان جمع آوری شده است

«هدایت صفری» از جمع آوری ۳۹ میلیارد ریال زکات فطره از یک هزار و ۵۷۳ پایگاه با محوریت مساجد در روز عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با استقرار یک‌هزار و 573 پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در استان زنجان با محوریت مساجد در جمع‌آوری و هزینه کرد آن، تاکنون بیش از 39 میلیارد ریال زکات فطره جمع‌آوری و به نیازمندان پرداخت‌شده است.  

 

هدایت صفری ادامه داد: زکات فطره جمع‌آوری‌شده در روز عید سعید فطر به‌حساب خانواده‌های تحت حمایت واریز و این جمع‌آوری همچنان ادامه دارد.

 

مديركل كميته امداد استان زنجان خاطرنشان کرد: بیش از 30 موسسه خيريه با سازمان‌دهی و نظم خاصي زكات فطره مردم را با مجوز دبیرخانه شورای زکات جمع‌آوری كردند.

 

دبیر شورای زکات استان زنجان با تأکید بر ضرورت توجه به اولویت هزینه کرد زکات فطره برای امور معیشت نیازمندان ، افزود: بر اساس آموزه‌های دینی اولویت اصلی هزینه کرد زکات فطره برای امور معیشت نیازمندانِ همان محل بوده و ضرورت دارد مؤسسات خیریه دارای مجوز جمع‌آوری زکات فطره  نیز در هزینه کرد آن به این موضوع توجه کنند.

 

صفری بابیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا زکات فطره جمع‌آوری‌شده از طریق  روش‌های غیرحضوری نیز انجام گرفت افزود:علاوه بر مساجد ،مراکز نیکوکاری  و پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره از طریق  اعلام شماره‌حساب‌های مربوطه  نسبت به جمع‌آوری  این فریضه الهی  اقدام گردید.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: به‌منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه کرد زکات فطره، همانند سال گذشته جمع‌آوری و هزینه کرد زکات فطره از طریق مساجد با محوریت ائمه جماعات و هیئت‌امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع گردید.

کد خبر 933917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha