کارگاه ماسک دوزی کانون روستای قاسم آباد ظرفیت تبدیل به کارگاهی تولیدی و چند منظوره را دارد

رابط کانون فرهنگی و هنری حضرت ولیعصر(عج) قاسم آباد رفسنجان با اشاره به تولید روزانه حدود ۵۰۰ ماسک توسط بانوان در کارگاه تولید ماسک کانون حضرت ولیعصر(عج) قاسم آباد رفسنجان گفت: قول تبدیل این کارگاه به تولیدی لباس مدارس و مس سرچشمه داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، با شیوع کرونا ویروس و مواجهه ناگهانی با ملزومات بهداشتی از جمله ماسک؛ نیروهای بسیجی، مسجدی، جهادی و اقشار مختلف به میدان آمدند و شروع به تهیه و توزیع آن کردند.

 

 

مهدیه ملاعباسی با اشاره به تولید روزانه حدود ۵۰۰ ماسک توسط بانوان در کارگاه تولید ماسک کانون حضرت ولیعصر(عج) قاسم آباد رفسنجان افزود: از ابتدای راه اندازی این کارگاه تاکنون حدود ۷۰ هزار عدد ماسک تولید شد.

 

 

رابط کانون فرهنگی و هنری حضرت ولیعصر(عج) قاسم آباد رفسنجان با اشاره به اینکه ۱۵ نفر نیرو در این کارگاه مشغول فعالیت هستند؛ گفت: حجت الاسلام جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس پس از بازدید از کارگاه قول هایی دادند از جمله اینکه این کارگاه در آینده تبدیل به یک کارگاه تولیدی چندمنظوره اعم از بسته بندی غذایی، تولید لباس برای مدارس و کارکنان مس سرچشمه و... شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه ساختمان کانون، خانه ای قدیمی است که ورثه یکی از اهالی، آن را به مسجد ائمه بقیع و کانون حضرت ولیعصر اهدا کردند؛ افزود: از فرمانداری قول بازسازی این مجموعه داده شده و جهاددانشگاهی هم برای برگزاری کلاس های آموزشی با ۵۰ درصد تخفیف جهت توسعه کارگاه در زمینه های مختلف اعلام آمادگی کرد.

 

 

ملاعباسی با بیان اینکه این کارگاه تولید ماسک از دوم فروردین و با امکاناتی که موکب خاتم الانبیاء رفسنجان در اختیار آن قرار داد، آغاز بکار کرد؛ گفت: بانوان خودجوش چرخ های خیاطی خود را به کارگاه آوردند و تا قبل از ماه رمضان در دو شیفت از ۸ صبح تا ۸ شب کار می کردند.

 

 

وی تأیید فعالیت های این کارگاه توسط مسئولین شهرستانی و به ویژه مرکز بهداشت را نقطه قوت آن خواند و با افزودن اینکه طی این مدت هدایایی از جمله سبد کالا و ملزومات بهداشتی به نیروهای مشغول در این کارگاه اهدا شده؛ تصریح کرد: ویزیت رایگان نیروهای کارگاه تولید ماسک کانون ولیعصر(عج) توسط کادر پزشکی و مرکز بهداشت قاسم آباد هم انجام شد.

 

 

ملاعباسی بیان کرد: یک پزشک، کارشناس بهداشت، کاردان و یک بهورز این سنجش سلامت را هر دو هفته یکبار انجام می دهند.

 

 

کانون فرهنگی و هنری حضرت ولیعصر(عج) قاسم آباد رفسنجان سال 1386 تأسیس شده و در حال حاضر 700 عضو دارد و در طول سال فعالیت هایی از جمله کلاس های فرهنگی و هنری، ورزشی، گل سازی، خیاطی، آموزش ژله تزریقی، نقاشی، معرق کاری، آموزش قرآن در رشته های حفظ، قرائت و تفسیر، گل چینی، قلاب بافی، آموزش مشاغل خانگی از جمله شیرینی پزی، ترشی و ... برگزار می کند.

 

 

یک کانون روستایی ثابت کرد چنانچه کار از قوام و ثبات لازم برخوردار و استمرار هم داشته باشد، می تواند افق های جدیدی ایجاد کند و در شرایط دشوار اقتصادی به معیشت خانواده ها کمک کند.

 

 

کد خبر 933969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha