تحویل جنگنده‌های پیشرفته روسیه به ارتش سوسیه

این هواپیماهای جنگنده جدید طی مراسمی در پایگاه هوایی هیمیم در استان لاذقیه روز شنبه به ارتش سوریه تحویل داده شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، سوریه دومین جنگنده پیشرفته MiG-29 را از روسیه دریافت کرده است. دولت سوریه گفته است از این میگ ها برای مبارزه با باقیمانده های داعش استفاده خواهند کرد.

 

خبرگزاری رسمی سوریه ، سانا ، با استناد به یک منبع نظامی ، گفت: این هواپیماهای جنگنده جدید طی مراسمی در پایگاه هوایی هیمیم در استان لاذقیه روز شنبه به ارتش سوریه تحویل داده شدند.

 

این منبع گفت: در چارچوب همکاری های نظامی و فنی بین روسیه و سوریه ، طرف روسیه در طی مراسمی در پایگاه هیمیم دسته دوم هواپیماهای جنگنده پیشرفته و مدرن MiG-29 را به سوریه تحویل داد.

 

این منبع گفت: این هواپیماهای جنگی ، که از نسل قبلی آنها مؤثرتر است ، از پایگاه هوایی همیم به مناطق مستقر در پایگاههای هوایی سوریه پرواز کردند.

 

این منبع نظامی گفت: از اول ژوئن 2020 ، خلبانان سوریه شروع به انجام ماموریت هایی بر روی این هواپیماها در فضای هوایی سوریه خواهند کرد.

 

نیروهای دولت سوریه با حمایت گروه های مردمی  همچنان در نبرد با تروریست های داعش هستند. گفته می شود هنوز عناصر باقیمانده در مرزهای این کشور فعال هستند.

 

پس از آنكه ارتش سوریه موفق به دست آوردن دستاوردهای شبه نظامیان در سراسر كشور عرب شد ، ادلب تنها قلمرو بزرگ در دست تروریست ها است.

 

نیروهای روسیه در سال 2015 به طور رسمی توسط دولت سوریه به این کشور دعوت شده بودند.

کد خبر 934031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha