رسانه‌ها برای تشویق به تحصیل در مدارس علمیه کمک‌کار حوزه باشند

مظلومی با اشاره به نقش سازنده و تأثیرگذار رسانه در ترویج مبانی دینی و شناساندن مدارس علمیه خواهران به نسل جوان، گفت: رسانه‌ها و صداوسیما برای جذب حداکثری متقاضی تحصیل در حوزه کمک‌کار مدارس علمیه برای تقویت جبهه دین باشند.

«حمیده مظلومی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری بابیان اینکه مدرسه علمیه خواهران قدسیه شهرستان بهشهر به همت آیت‌الله سید صابر جباری (ره) امام‌جمعه فقید شهرستان بهشهر در دی‌ماه 1361 تأسیس و فعالیت خود را با پذیرش 20 نفر از خواهران به‌عنوان طلبه آغاز کرد، گفت: در بدو تأسیس این مدرسه علمیه با توجه به کمبود مدارس علمیه در سطح استان مازندران و گلستان فعلی، بسیاری از خواهران از محمودآباد، آمل و بابل تا شهرهای شرقی استان همانند بندرگز برای تحصیل به این مدرسه مراجعه کردند.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران قدسیه شهرستان بهشهر افزود: این مدرسه در سال تحصیلی 77-76 تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور قرار گرفت و از روش سنتی به روش‌ترمی  واحدی تغییر یافت.

 

وی بابیان اینکه 130 طلبه جاریه در سطح 2 حوزه در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند، یادآور شد: تاکنون 200 طلبه خواهر از مدرسه علمیه خواهران قدسیه با اخذ مدرک سطح 2 فارغ‌التحصیل شدند.

 

مظلومی  تدریس طلاب در مدارس، حضور طلاب به‌عنوان سرمربی و مربی در پایگاه‌های بسیج، شرکت طلاب در اردوهای جهادی ، شرکت طلاب در طرح امین و ائمه جماعت در مدارس آموزش‌وپرورش،  تبلیغ در مجامع عمومی و دینی بانوان،  پاسخگویی به سؤالات شرعی و... را نمونه‌ای از اقدامات خواهران طلبه این مدرسه اعلام کرد و افزود: همچنین تعدادی از طلاب این مدرسه در سپاه، آموزش‌وپرورش و صداوسیما جذب کار شدند.

 

وی با اشاره به آغاز پذیرش مدرسه علمیه خواهران قدسیه شهرستان بهشهر از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال، گفت: بانوان علاقه‌مند مي‌توانند تا پایان خردادماه جاری با مراجعه حضوری و یا غیرحضوری به پايگاه اينترنتي www.whc.ir ضمن دريافت دفترچه راهنماي پذيرش و خريد کارت ثبت‌نام، نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

 

مظلومی به شرایط کرونا و رعایت فاصله اجتماعی باهدف جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس اشاره کرد و ادامه داد: امسال آزمون کتبی برگزار نمی‌شود و داوطلبان مقطع سطح 2، با احتساب تأثیر معدل کل دیپلم، مصاحبه و تحقیق محلی، سنجش و گزینش‌شده و اسامی قبول‌شدگان نهائی پس از مراحل پذیرش، در دهه آخر شهریورماه اعلام می‌شود.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران قدسیه شهرستان بهشهر با اشاره به نقش سازنده و تأثیرگذار رسانه در ترویج مبانی دینی و شناساندن مدارس علمیه خواهران به نسل جوان، افزود: رسانه‌ها و صداوسیما برای جذب حداکثری متقاضی تحصیل در حوزه کمک‌کار مدارس علمیه برای تقویت جبهه دین باشند.

 

وی بابیان اینکه به جهت شیوع کرونا برای پذیرش طلبه در مدارس علمیه از تبلیغ چهره به چهره و اثرگذاری این شیوه برای جذب متقاضی تحصیل در حوزه، محروم هستیم، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی برای پذیرش طلاب در سال تحصیلی 1399-1400 از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در حال انجام است.

 

مظلومی بابیان اینکه به جهت شبهه افکنی و تبلیغات سوء دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی با عدم رغبت تحصیل در مدارس علمیه از سوی دانش آموزان مواجه هستیم، گفت: روزگاری آن‌قدر متقاضی تحصیل در حوزه زیاد بود ولی به جهت محدودیت فضای آموزشی و خوابگاه، پذیرش تعداد محدودی صورت می‌گرفت اما امروز متأسفانه با هجمه دشمنان اسلام به‌صورت مثال از اعلام فراخوان نام‌نویسی در مدرسه علمیه خواهران قدسیه تا به امروز 12 نفر ثبت‌نام کردند.

 

وی خاطرنشان شد: دشمن با تمام توان به سنگرهاي اعتقادي و اخلاقي جامعه اسلامي به‌ویژه در حوزه بانوان حمله می‌کند و بی‌شک تحصيل بانوان در حوزه‌های علميه و فعالیت‌های تبليغي در سطح خانواده، می‌تواند نقش مؤثری در مقابله با اين هجمه‌ها ایفا کند.

کد خبر 934090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha