خسارت ۹۰۰ میلیون تومانی کرونا به آموزش و پرورش گیلان

سراجی با بیان اینکه سرانه گیلان برای خرید تجهیزات ورزشی ۴۵۰ میلیون تومان است، گفت: بر اثر شیوع کرونا ویروس و تعطیلی باشگاه های ورزشی، ۹۰۰ میلیون به آموزش و پرورش گیلان خسارت وارد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«امیر سراجی» امروز(یک‌شنبه، ۱۱ خرداد) در جریان بازدید از حوزه های امتحانی و سالن های ورزشی این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: سرانه ورزشی برای خرید تجهیزات ورزشی در سال جاری ۴۵۰ میلیون تومان است.

 

معاون تر‌بیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش گیلان با بیان اینکه سهم شهرستان آستارا از این میزان حدود ۲۰ میلیون تومان است، افزود: این سهم، شهریورماه سال جاری در قالب پروژه مهر به‌ حساب مدارس واریز می ‌شود.

 

وی تصریح کرد: امسال سه ‌میلیارد تومان سرانه بهداشتی در راستای گندزدایی و تجهیز فضای بهداشتی مدارس به مواد ضدعفونی ‌کننده، ماسک و دستکش اختصاص پیدا کرد.

 

سراجی حضور مراقبین سلامت در همه حوزه‌ های امتحانی را براساس مصوبه شورای معاونین و ستاد امتحانات اداره‌ کل آموزش ‌و پرورش گیلان اجباری دانست و خاطرنشان کرد: برای هر حوزه امتحانی، یک مراقب سلامت پیش ‌بینی ‌شده است.

 

معاون تربیت ‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش گیلان اضافه کرد: مراقبین سلامت موظف هستند در حوزه های امتحانی مباحث بهداشتی و مراقبتی را رصد و موارد مشکل دار را اطلاع دهند.

 

وی ادامه داد: در اداره کل آموزش و پرورش گیلان ۲۲۰ مراقب سلامت فعالیت می کنند.

 

سراجی با بیان اینکه از ۱۴۶ سالن ورزشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان، ۱۲۰ سالن ورزشی در شهرستان ‌ها، نواحی و مناطق ۳۴ گانه فعال هستند، افزود: بر اثر شیوع کرونا ویروس و تعطیلی باشگاه های ورزشی، ۹۰۰ میلیون تومان به آموزش و پرورش گیلان خسارت وارد شد.

 

معاون تربیت ‌بدنی و سلامت اداره‌ کل آموزش ‌و پرورش گیلان با اشاره به اینکه با ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار می‌ توان زمین فوتبال باشگاه آزادی را به یک زمین چمن استاندارد تجهیز کرد، گفت: بر اساس بازدیدهای میدانی صورت گرفته، ۵۰ درصد از هزینه‌ های اولیه همچون زیرسازی و فنس دور زمین آماده است که اجرای این طرح، نیازمند تصویب آن در شورای آموزش‌ و پرورش است.

کد خبر 934177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha