خرید جو با هدف حمایت از عشایر فارس

بهرامی گفت: خرید جو با هدف حمایت از عشایر فارس و دامداران انجام می شود و تا کنون شرکت های تعاونی در استان، یک هزار و ۵۰۰ تن جو خریداری کرده اند و در اختیار دامداران متقاضی می گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (دوشنبه 12 خرداد) با اشاره به آغاز خرید جو توسط اتحادیه و شرکت های تعاونی عشایری استان فارس به خبرنگاران گفت: از نیمه اردیبهشت، خرید داخلی جو توسط این اتحادیه و شرکت ها در استان آغاز شده است.

مدیرکل امور عشایر فارس افزود: خرید جو با هدف حمایت از عشایر فارس و دامداران انجام می شود و تا کنون شرکت های تعاونی در استان، یک هزار و 500 تن جو خریداری کرده اند و در اختیار دامداران متقاضی می گذارد.

وی اضافه می کند: نوسان قیمت جو در زمستان و پاییز از مشکلات عشایر و دامداران است که با خرید جو از هم اکنون در رفع این مشکل تلاش می شود.

بهرامی تصریح کرد: این اقدام وجب می شود تا فرصت برای سسودجویان و دلالان نیز برای فروش جو با قیمت بیشتر در زمستان و پاییز ایجاد نشود.

وی اعلام کرد: پیش بینی شده است که بیش از 10 هزار تن جو توسط شرکت های تعاونی عشایری استان فارس و اتحادیه ها خریداری شود.

 

بهرامی با اشاره به اقدامات انجام شده در فارس برای بهبود تغذیه دام، بیان کرد: استفاده از علوفه های جایگزین جو مانند «کنسانتره» برای دامداران نیز به صرفه است.

وی اعلام کرد: بیش از 2 هزار و 700 خانوار عشایری در فارس وجود دارد که سه هزار راس دام دارند و تغذیه آنها با جو نقش موثری دارد.

کد خبر 934565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha