وقت عملیاتی کردن شعار وحدت حوزه و دانشگاه است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه امروز جوانان تشنه معارف دین و بصیرت سیاسی با مشرب روحانیت بسیجی و انقلابی می توانند سیراب شوند؛ گفت: باید از شعار وحدت حوزه و دانشگاه بیرون آمده و در چله دوم آن را عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام علی عربپور، عصر دوشنبه(۱۲ خرداد) در مراسم معارفه مسئول جدید بسیج طلاب؛ جایگاه بسیج طلاب و ضرورت حضور طلاب بسیجی در انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: بسیج طلاب با سایر اقشار حتی بسیج دانشجویی تفاوت ماهوی دارد و امام(ره) مصرانه بر اثربخشی و اثرگذاری این دو قشر تأکید داشتند.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان اثربخشی بسیج طلاب را بیش از دیگر اقشار دانست و با بیان اینکه بسیج طلبه و روحانیون و اساتید قوام بخش مبانی تحکیمی انقلاب اسلامی است زیرا انقلاب اسلامی از حوزه ها سرچشمه گرفت؛ افزود: رهبر این انقلاب از حوزه ها بلند شد و اساتید حوزه با امام و انقلاب همراهی کردند و آرمان های امام را سر دست گرفتند و به جهان عرضه کردند.

 

 

وی ادامه داد: امروز در اقصی نقاط جهان طلبه ها کار می کنند و نمونه آن شیخ زکزاکی تربیت یافته حوزه علمیه قم است که ۵ میلیون شیعه در شاخ آفریقا درست کرد و دشمن احساس خطر کرد اما جلوی این حرکت توفنده بسیجی را نتوانست بگیرد و شکست خوردند اما هیچ از ابهت شیخ و راه او نکاست بلکه روزافزون و جهان شمول شد.

 

 

حجت الاسلام عربپور با اشاره به اینکه طلابی از حوزه علمیه قم قبل از انقلاب عربی در مصر فعالیت کردند و امروز حتی در سوریه و عراق و یمن و عربستان روحانیتِ بسیج شده برای مردم و تهییج انقلاب کار می کند و شکست گروه ها الحادی هم به همین طریق بود؛ تصریح کرد: انقلاب اسلامی توفندگی خود را از حورزه های علمیه گرفته و در کنار جهاد و نبرد نظامی که شهید سردار سلیمانی و دوستان رزمنده مدافع حرم موفق شدند، آن بُرد برندگی و پیروزی در همین حرکت بسیجی است که طلاب در آن مسیر انجام دادند.

 

 

وی به تعداد بیش از ۵۶۰ طلبه از شهدای مدافع حرم اشاره کرد و این آمار را قابل توجه دانست و بیان کرد: این جایگاه و عرصه و بستر باید بالندگی داشته و نظام مند و هوشمند بشود و حضور در بسیج طلاب به ویژه اساتید تحت این بیرق و زیر این خیمه بهتر می توانند فعالیت کنند.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: امروز جوانان تشنه معارف دین و بصیرت سیاسی با مشرب روحانیت بسیجی و انقلابی می توانند سیراب شوند و از وظایف مهم بین دانشگاه ها و دانشجو و اساتید وحدت رویه در جهت پیشرانی انقلاب در چله دوم انقلاب است و باید از شعار وحدت حوزه و دانشگاه بیرون آمده و در چله دوم انقلاب، آن را عملیاتی کنیم و این وحدت مد نظر امام و رهبری را به منصه ظهور بگذاریم.

 

 

وی به زحمات گروه های جهادی در ایام کرونایی و نیز در مواجهه با سیل اشاره کرد و اظهار داشت: در دوران کرونایی طلبه ای گرفتار فقر داشتیم اما اندک شهریه خود را نذر مقابله با کرونا کرد.

 

حجت الاسلام عربپور با قدردانی از حجت الاسلام محسن سنجری و معارفه حجت الاسلام علی جعفری به سمت مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه ثارالله استان کرمان گفت: مسئولیت دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۸ ذوالفقار نیروی زمینی سپاه بر عهده حجت الاسلام سنجری گذاشته شد.

 

وی افزود: حجت الاسلام علی جعفری پیش از این در ناحیه حضرت رسول کرمان، سپاه زرند و با سابقه طلانی در سپاه امام سجاد هرمزگان و... فعالیت داشته است.

 

 

 

کد خبر 934651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha