دادگستر جهانی قطعاً انتخاب خدا است/ با ظهور تاریخ مصرف دیگر ادیان به پایان می‌رسد

حجت‌الاسلام نصوری با بیان اینکه اسلام در عصر ظهور بر دیگر ادیان پیروز می‌شود، گفت: بنابر تصریح قرآن کسی که می‌آید دنیای امروز جهان را پر از عدل و داد و بر همه غلبه و‌ پیروزی پیدا می‌کند قطعاً انتخاب شده خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان و در شرح آیات مهدوی قرآن کریم، به آیه 9 سوره مبارکه صف اشاره و اظهار کرد: خداوند در این آیه شریفه می فرماید: «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ؛ او کسی است که پیامبرش را همراه با هدایت و دین حق فرستاد تا آنها را بر همه ادیان غالب بسازد، گرچه مشرکان آن را خوش نداشته باشند‌.»

 

این کارشناس مهدوی ادامه داد: این آیه رمز پیروزی اسلام و امام زمان(عج) را بیان می کند، «لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ» یعنی آینده از آنِ اسلام است و بر همه جامعه جهانی رویکردی اسلامی حاکم خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: خداوند علاوه بر آیه 9 سوره مبارکه صف، سه بار وعده پیروزی اسلام بر تمام ادیان داده را داده است، در سوره توبه، آیه 33: «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ»،  در سوره فتح، آیه 28: «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ شَهِيدًا» و آیه 47 سوره مبارکه حج: «وَلَنْ يُخْلِـفَ اللَّهُ وَعْدَهُ».

 

حجت الاسلام نصوری درباره روایات ذیل این آیه، بیان کرد: در روایات متواتر می خوانیم پیروزی اسلام بر دیگر ادیان در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) محقق می شود. امیرالمومنین(ع) می فرمایند: به خدایی که جانم در دست او است هیچ شهر و روستانی باقی نمی ماند مگر اینکه هر صبح و شام صدای اذان و شهادتین در آن شنیده می شود.

 

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت تاکید کرد: تاریخ اسلام تحقق این آیه را به اثبات رسانده، زیرا با اینکه دشمن از طریق استهزاء، اذیت، شکنجه، محاصره های اقتصادی و اجتماعی، تحمیل جنگ ها، توطئه های داخلی منافقین، ایجاد تفرقه میان مسلمانان، به راه انداختن جنگ، ترویج فحشا و منکرات، استعمار... لحظه ای کوتاهی نکرده، و از زمان پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و چه در زمان غیبت. در طول این دوازده قرن غیبت، دشمن از هر راهی در پی نابودی اسلام بوده، اما اسلام روز به روز توسعه پیدا کرده‌ است.

 

وی در ادامه بیان کرد: خداوند در قرآن می فرماید: «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ...» یعنی رسولان با اراده الهی انتخاب می شوند، نه انتخاب و اراده مردم. یعنی کسی که می آید دنیای امروز جهان را پر از عدل و داد و بر همه غلبه و‌ پیروزی پیدا می کند قطعا انتخاب شده خداوند است؛ «بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ..» پیروزی اسلام به خاطر حقانیت آن است.

 

حجت الاسلام نصوری اضافه کرد: مکتب اسلام امیدآفرین است. حاکمیت و غلبه ای ارزش دارد که کامل و دائم باشد و به جز اسلام تمام ادیان تاریخ مصرف دارند، تنها اسلام مکتب جاویدان است.

 

وی در تشریح عوامل پیروزی اسلام و امام زمان(عج) بر اساس آیه 9 سوره مبارکه صف، خاطرنشان کرد: این عوامل در چند مسئله خلاصه می شود: «هُوَ الَّذِی» یعنی بر اساس اراده و امداد الهی، «رَسُولَهُ» یعنی با رهبری معصوم و لایق، «بِالْهُدَىٰ» در پاسخ به نیاز طبیعی جامعه و «دِينِ الْحَق» یعنی مبتنی بر حقانیت.

 

 

کد خبر 934736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha