مجلس بهترین حلقه اتصال میان احزاب و نظام است

ترقی با بیان اینکه مجلس یازدهم قانون جامع انتخابات که از دوره قبل بر زمین مانده است را ساماندهی کند گفت: مجلس بهترین حلقه اتصال میان احزاب و نظام اسلامی است و می تواند از گروهها سیاسی به عنوان جریان مشاوره دهنده در کشور استفاده کند.

«حمیدرضا ترقی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد استفاده مجلس یازدهم از ظرفیت و سلایق گوناگون احزاب در کشور گفت: مجلس در درجه اول باید اصلاح قانون احزاب و قانون جامع انتخابات که از دور قبل بر زمین مانده است را سریع تر ساماندهی کند و در این زمینه اقدام کرده تا جایگاه احزاب به عنوان جریان های مشاوره دهنده در برنامه ریزی های کشور و حل مشکلات آن را مشخص کند.

 

عضو حزب موتلفه اسلامی افزود: در مجلس کنونی احزاب جایگاهی برای این گونه اظهار نظرها ندارند و اگر حزبی اظهار نظری می کند، الزامی برای اینکه مجلس به آن توجه کند، وجود ندارد و این الزام حتی در دولت و سایر نهادها نیز وجود ندارد، در حالی که احزاب و گروه های سیاسی می توانند به عنوان ظرفیت هایی در قالب مرکز مشاوره، اندیشکده، روابط سیاسی و اجتماعی می توانند پیشنهاد و راه حل مشکلات را ارایه دهند.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چون خانه ملت مجلسی مردمی است و منطبق بر خواسته های مردم و زمینه اعمال حاکمیت مردم را فراهم می کند، بهترین جای حلقه اتصال میان احزاب و نظام، مجلس است.

 

وی اظهار کرد:مجلس باید جایگاهی را برای انتقال نقطه نظرات و پیشنهادات احزاب و تشکل های سیاسی به درون مجلس و اصلاح قانون احزاب به عنوان حوزه قانون گذاری فراهم کند تا احزاب و تشکل های سیاسی نیز در جایگاه واقعی ارایه پیشنهاد و اظهار نظر در توسعه سیاسی کشور دیده شوند.

 

ترقی تصریح کرد: استفاده از سلایق گوناگون احزاب و گروه های سیاسی که در کشور امتحان خود را قبلا پس داده اند و اراده خود را در حل مشکلات و مسایل کشور نشان داده اند، طبیعتا ضرورتی احساس نمی شود؛ ضمن اینکه از هر جریانی نمایندگانی هنوز در داخل مجلس هستند و حضور دارند و می توانند از فرصت هایی که مجلس برای آنها پدید می آورد، نقطه نظرات خود را در کمیسیون ها و صحن علنی مطرح کنند.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اما اینکه اکنون اکثریتی رای آورده است و این اکثریت داخل مجلس با اقلیت که در بیرون است، مذاکره کنند و ببینند نظر آنها چیست و چه اظهار نظری در مورد قانون گذاری و سایر امور دارند به نظر این خواسته مردم نیست.

 

وی گفت:‌رمردم اگر می خواستند آن نقطه نظرات اقلیت در جامعه پیاده شود، قطعا به همان ها رای می دادند لذا من فکر می کنم تمام تفکرات در مجلس دارای نمایندگی هستند و می توانند مجلس از ظرفیت های آنها استفاده کند و در امر قانون گذاری از آن بهره ببرد./

 

کد خبر 934865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha