۸۱ هزار واحد مسکونی برای محرومان و مستضعفان در دست ساخت است

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سیاست دولت ریشه کن کردن فقر مطلق در کشور است، گفت: در حال حاضر ۸۱ هزار واحد مسکونی برای محرومان و مستضعفان در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «محمد باقر نوبخت» در بخش دوم سخنان خود گفت: دولت بحث کاهش فقر، موضوع افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی را داشت، این در صورتی است که آقای مصری نماینده کرمانشاه در صحبت هایشان گفت که این افزایش مستمری اتفاق نیفتاده است. اتفاقا می توانید از رییس کمیته امداد امام خمینی در رابطه با این افزایش بررسی هایی را داشته باشید.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: در سال گذشته ما 20 درصد بحث افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را داشتیم و 240 میلیارد تومان در این زمینه اضافه شد. برای رزمندگان معسر نیز هزار و 70 میلیارد تومان اختصاص داده شد.

 

نوبخت گفت: در سال 96 چهار هزار میلیارد تومان در سال 97 هفت هزار میلیارد تومان و در سال 98 هشت هزار و 400 میلیارد تومان برای کاهش فقر و ریشه کن فقر مطلق دولت پرداخت کرده است چرا که سیاست دولت توجه به محرومان و مستضعفان و ریشه کن کردن فقر است.

 

وی تصریح کرد: ما در جنوب کرمان 10 هزار واحد خانه ساختیم، در جنوب خراسان نیز واحدهای مسکونی جدیدی را احداث و به محرومان اهدا کردیم، چهار هزار و 100 خانه در سیستان و بلوچستان به خانوارها تحویل داده شده است و 81 هزار واحد مسکونی نیز دولت در حال ساخت برای محرومان و مستضعفان دارد که 40 هزار واحد آن در روستاها ساخته خواهد شد.

 

وی با اشاره به برنامه های دولت برای بحث جهش تولید، کمک به اشتغال و همچنین رونمایی از طرح آمایش سرزمین گفت: یکی از نمایندگان تاکید داشت که انتشار اسناد خزانه کمتر شود. شما می فرمایید ما از نفت استفاده نکنیم، مالیات نیز که وضع اش این گونه است، 30 هزار میلیارد تومان باید در ماه حقوق پرداخت کنیم. اگر همه راه ها به سمت تولید بسته شود، چگونه باید هزینه های خود را پرداخت کند. اتفاقا استفاده از اسناد خزانه سیاست ضد تورمی است که بسیار نیز موفق است.

 

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: بار سنگینی روی دوش دولت است و مردم نیز انتظار دارند. ما از شما می خواهیم که با ما همفکری و همراهی داشته باشید، جلسات خصوصی و غیر رسمی را مجلس و دولت برگزار کنند. در حال حاضر که این تریبون باز است، همه رسانه های خارجی گوش می کنند و شاید حتی یک نکته را بگیرند و از آن سوء استفاده کنند و به همین دلیل جلسات خصوصی و غیر علنی برگزار شود./

کد خبر 934880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha