رژیم غذایی نامناسب و بی تحرکی از عوامل بیماری های اصلی در مرگ و میر است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه یکی از عوامل چهار بیماری اصلیِ عامل مرگ و میر، رژیم غذایی نامناسب است؛ گفت: مصرف میوه و سبزیجات و ماهی در استان بسیار پایین اما مصرف فست فود و روغن های چرب و دخانیات بالا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سید وحید احمدی طباطبایی پیش از ظهر سه شنبه(۱۳ خرداد) در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان گفت: در حال حاضر در جهان، ایران و استان ۴ بیماری اصلی عامل مرگ و میر است.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این باره به بیماری های مزمن، سرطان، دیابت و فشار خون اشاره و تصریح کرد: همچنین 4 عامل مصرف دخانیات، رژیم غذایی نامناسب، بی تحرکی و مصرف الکل در این بیماری ها نقش دارد و در همین راستا استراتژی ۴ در ۴ مطرح شده است.

 

 

وی با بیان اینکه مصرف میوه و سبزیجات و ماهی در استان بسیار پایین اما مصرف فست فود و روغن های چرب و دخانیات بالا است؛ اظهار داشت: طبق تحقیق انجام شده  ۳۸ درصد مردم استان حداقل یکبار دخانیات مصرف کردند.

 

 


طباطبایی در خصوص منع خدمات و تبلیغات کالاهای آسیب رسان و منع دستگاه ها در استفاده از این خدمات؛ اظهار داشت: در این باره همکاری بین بخشی لازم است تا اتاق اصناف نظارت و دستگاه هایی مانند ارشاد و صدا و سیما و آموزش و پرورش و دادستانی پای کار باشند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره اظهار داشت: فست فودها و مراکز مشابه در خصوص نام فروشگاه خود از ما استعلام می گیرند اما درباره تبلیغ تابلو دخالتی نداریم.

 

 

مصرف دخانیات در حالی باعث نگرانی مسئولین امر است که این مواد مجوز عرضه در سوپرمارکت ها، خواروبار فروشی ها و... را از سازمان صمت دارد!

کد خبر 934958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha