مصالح ساختمانی کنترل کیفیت می شود

قنبریان با اشاره به اهمیت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد، گفت: با نظارت مستمر کیفیت مصالح ساختمانی در استان از نظر استاندارد کنترل می شود.

«مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزرای شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در قالب کمیته های تخصصی بر استاندارد کالا و خدمات در استان نظارت می شود.

 

مدیرکل استاندارد لرستان با اشاره به وضعیت و آمار عملکرد استانداردسازی واحدهای تولیدی فرآورده های مصالح ساختمانی، و و هم چنین وضعیت آزمایشگاه های استاندارد، افزود: در سال گذشته 388 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی تحت پوشش، 317 مورد نمونه برداری از فرآورده های ساختمانی انجام گرفت.

 

وی با بیان اقدامات صورت گرفته در سال گذشته افزود: 670 نفر ساعت دوره آموزشی مختص مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی و آزمایشگاه های همکار برگزار شد.

 

قنبریان ادامه داد: از اقدامات دیگر انجام فعالیت های ترویجی در جهت آشنایی مردم با استانداردسازی مصالح ساختمانی و انجام طرح پرسشگری و همچنین نظارت بر 10 آزمایشگاه در سطح استان در زمینه آزمون مصالح ساختمانی بوده است.

 

مدیرکل استاندارد استان  لرستان اظهار کرد: لازم است در اجرای پروژه های عمرانی از مصالح ساختمانی دارای نشان استاندارد معتبر استفاده نمود و توجه به قوانین و مقررات مربوطه و همکاری دستگاهای مرتبط در این خصوص بسیار موثر است.

 

گفتنی است، اولین نشست کمیته مصالح ساختمانی و تایید صلاحیت آزمایشگاه های همکار در سال 99 با رعایت کلیه موازین بهداشتی، با حضور مدیرکل استاندارد لرستان، معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان، رئیس اداره تایید صلاحیت اداره کل، نمایندگان صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، نظلم مهندسی ساختمان، دفتر فنی استانداری، نمایندگان شهرداری های بروجرد، الیگودرز، ازنا، بیرانشهر، و پلدختر برگزار شد.

کد خبر 935016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha