امروز انقلاب امام راحل بر نابودی بی‌عدالتی در دنیا اثر گذاشته است

حجت‌الاسلام گواهی با بیان‌اینکه امروز انقلاب امام راحل بر نابودی بی‌عدالتی در دنیا اثر گذاشته است، گفت: امام خمینی(ره) در زمینه عرفان و اخلاق شخصیتی بی‌نظیر و بی‌بدیل داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌‌الاسلام «عبدالعلی گواهی» شامگاه سه‌شنبه ۱۳ خرداد به مناسبت بزرگداشت سی‌و‌یکمین سالگرد رحلت امام راحل در قالب فضای مجازی برای طلاب مدرسه علمیه صالحیه به سخنرانی پرداخته و گفت: امام راحل شخصیتی کامل و جامع داشتند، طلاب موظف هستند شخصیت ایشان را به نسل امروز معرفی کنند.

 

حجت‌الاسلام گواهی با بیان اینکه امام راحل خصوصیات خاصی داشتند، عنوان کرد: یکی از خصوصیات ایشان بندگی خالص برای خداوند بود، همچنین ایشان در زمینه علمی نیز بی‌بدیل و بی‌نظیر بودند.

 

تولیت آستان مقدس امامزاده صالح(ع) با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های امام راحل اصالت خانوادگی ایشان است، اظهار کرد: شهید مطهری درباره امام راحل فرمودند که ایشان به خداوند متعال، رسول‌الله(ص)، قول و هدف خود ایمان کامل داشتند.

 

وی با اشاره به ویژگی دیگر امام راحل، ابراز کرد: امام راحل بسیار شجاع بودند و در مسیر انقلابی که داشتند از هیچ چیز نمی‌ترسیدند مصداق این شجاعت را می‌توان در دستگیری ایشان توسط ساواک شاهد بود.

 

تولیت مدرسه علمیه صالحیه درباره خصوصیت دیگر امام راحل مبنی بر داشتن اراده قوی، گفت: اراده امام راحل چنان قوی بود که می فرمودند اگر کشورهایی مثل ترکیه، عراق و فرانسه هم مرا راه ندهند یک کشتی کرایه می‌کنم و از آنجا پیام اسلام را به همه جهان ارسال می‌کنم.

 

وی درباره ویژگی دیگر امام راحل؛ بیان کرد: امام خمینی(ره) در زمینه عرفان و اخلاق شخصیتی بی‌نظیر و بی‌بدیل داشتند، کلاس‌های اخلاق ایشان افراد را منقلب می‌کرد، برای معرفی ایشان طلاب کوتاهی نکنند.

 

حجت الاسلام گواهی با اشاره به قیام اخیر مردم آمریکا، گفت: امروز مردم مظلوم جهان از بی‌عدالتی استکبار جهانی یعنی آمریکا فریاد اعتراض سر دادند و این نشان می‌دهد که انقلاب امام راحل بر تلاش برای نابودی بی‌عدالتی در دنیا اثر گذاشته است.

 

تولیت حوزه علمیه صالحیه با بیان اینکه رحلت امام راحل غم بسیار بزرگی بود، خاطرنشان کرد: سال ۶۸ پس از رحلت امام راحل با انتخاب رهبر معظم انقلاب غم و نگرانی مردم بابت از دست دادن امام راحل برطرف شد، امروز همه مردم جهان می‌دانند که مدیریت رهبر معظم انقلاب بی‌نظیر است، طلاب سعی کنند فرمایشات و بیانات ایشان را تبلیغ و ترویج بدهند.

کد خبر 935210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha