مجلس یازدهم به دنبال اصلاح قوانین است

نماینده مردم بجنورد، گرمه،جاجرم، رازوجرگلان، مانه‌وسملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد مجلس یازدهم این است که قوانین بازنگری شده و سبک سازی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "محمد وحیدی" امروز پنج‌شنبه (15 خرداد) در نشست خبری اظهار داشت: برخی قوانین باید اصلاح شود، در سطح کشور، قوانین بسیار زیاد وضع شده است و البته این امر، حسن و مزیت نیست.

 

 

نماینده مردم بجنورد، گرمه،جاجرم، رازوجرگلان، مانه‌وسملقان در مجلس شورای اسلامی افزود: گسترده بودن قوانین سبب شده تا برخی با استفاده از قانون، برای رانت، اختلاس و پولشویی ها، استفاده کنند.

 


وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه خراسان شمالی به لحاظ شاخص های اقتصادی، مالی و پولی در کشور جایگاه خوبی ندارد، افزود: توسعه، در حال تغییر است و البته این استان نباید در توسعه با استان های برخوردار مقایسه شود اما با استان های همتراز، این قیاس انجام می شود.

 


وحیدی افزود: نیمی از جمعیت استان در روستاها و یا شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت سکونت دارند و به لحاظ بهره مندی از راه مناسب، در رده های پایین استان های کشور قرار داریم. 

 


وی درباره طرح توسعه پتروشیمی خراسان در بجنورد گفت: در این زمینه، اولویت با اجرای جی.تی.پی.پی کوچک است البته تامین آب و انتقال آن توسط استان تعهد شده است و اجرای آن هم باید از سوی شستا، اجرایی شود. 

 

 

نماینده مردم بجنورد، گرمه،جاجرم، رازوجرگلان، مانه‌وسملقان در مجلس شورای اسلامی، درباره مشکلات سرمایه گذاری در استان گفت: جذب سرمایه گذار در مناطق محروم و کم برخوردار، نیاز به مشوق دارد.

 


وی تصریح کرد: سرمایه گذار که به فکر کسب سود است، در استان های برخوردار که شرایط مناسب تر است، سرمایه گذاری می کند و کمتر رغبت پیدا می کند سرمایه خود را به استان های کم برخوردار، بیاورد، از این رو باید مشوق هایی در این مناطق باشد که رغبت به سرمایه گذاری بیشتر شود.

 


وحیدی گفت: یکی از مزیت های توسعه استان، کشاورزی است اما در این بخش شاهد خام فروشی هستیم.

 


وی اظهار داشت: جمعیت دام سبک در خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری است اما به علت ناقص بودن زنجیره تولید و دام زنده از استان خارج می شود. 

 


وی درباره گلایه ها از محرومیت های شهرستان راز و جرگلان گفت: توزیع جغرافیایی شاخص های مختلف توسعه در استان مناسب نیست و عدالت رعایت نشده است.

 


نماینده مردم بجنورد، گرمه،جاجرم، رازوجرگلان، مانه‌وسملقان در مجلس شورای اسلامی افزود: با استفاده از مصوبات سفر رهبری به استان، اقدامات خوبی انجام شد به طور مثال شمار تخت های بیمارستانی افزایش یافت اما توزیع نامناسب بود.

 

 


 

کد خبر 935448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha