فعالیت های بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) ایلام به حالت عادی بر می گردد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام گفت: تمامی خدمات قابل ارائه در بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) شهر ایلام از روز شنبه ۱۷ خرداد به روال عادی و سابق خود بر می گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « محبوب رستم زاد» ظهر امروز(۱۶ خرداد) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: از آغاز شیوع بیماری کرونا در استان، بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) ایلام به عنوان بیمارستان ویژه بستری بیماران مبتلا به کرونا انتخاب و خدمات تخصصی آن در سایر بیمارستان های سطح شهر ایلام ارائه می شد.

 

وی با بیان اینکه از روز شنبه ۱۷ خرداد خدمات دهی به بیماران قلبی، داخلی، دیالیز و شیمی درمانی در این بیمارستان همانند گذشته قابل ارائه است، گفت: با هماهنگی های انجام شده بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان محل سکونتشان بستری و درمان می شوند و به مرکز استان منتقل نخواهند شد.

 

رستم زاد یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا  تا کنون، بخش های مختلف بیمارستان شهید مصطفی به بیمارستان های دیگر شهر ایلام انتقال داده شده بود به عنوان مثال بخش بیماران قلب این بیمارستان به بیمارستان زاگرس که متعلق به تامین اجتماعی است، منتقل شده بود.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی  استان ایلام افزود: قبلا کار درمان تمام بیماران مبتلا به کرونای استان در بیمارستان شهید مصطفی خمینی انجام می شد اما در شرایط کنونی که تعداد بیماران بستری کاهش یافته است به منظور ساماندهی به خدمات بیماران قلبی، داخلی، عفونی، تالاسمی و دیالیز و شیمی درمانی با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، از ۱۷ خرداد تمامی خدمات و درمان بیماران مبتلا به کرونای هر شهرستان در بیمارستان های همان شهرستان ارائه می شود.

 

رستم زاد با بیان اینکه تمام امکانات و تجهیزات لازم هم در بیمارستان های شهرستان های مختلف استان در راستای بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا فراهم شده است، تصریح کرد: واحد اورژانس جدید بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) که کاملا مجزا از سایر قسمت ها و بخش های دیگر بیمارستان است به منظور بستری کردن بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته و در تمام بیمارستان های دیگر استان نیز بخش ویژه کرونا با تمهیدات خاص در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه  هم اکنون به طور متوسط حدود ۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در سطح کل بستری هستند، ابراز کرد: بر این اساس تقریبا در هر شهرستان ۲تا۳ نفر بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند و این افراد می توانند در همان شهرستان مربوطه بستری شوند و منطقی نیست که  بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی و یکی از ۲ بیمارستان اصلی شهر ایلام برای بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا کاملا تعطیل شود.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی  استان ایلام تصریح کرد: به طور قطع با تمهیدات اندیشیده شده در خدمات دهی به بیماران مبتلا به کرونا هیچ خللی وارد نخواهد شد و با همان جدیت قدیم این موضوع مد نظر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان خواهد بود.

 

رستم زاد خاطرنشان کرد: از مردم، بیماران و مراجعان ارجمند که در این مدت نهایت همکاری و همراهی را با مسئولان و پرسنل بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) شهر ایلام داشته‌اند، نهایت سپاسگزاری و قدردانی به عمل می‌آید.

 

کد خبر 935512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha