سازمان ثبت اسناد و وزارت دفاع تفاهم‌نامه امضا کردند

سازمان ثبت اسناد و املاک و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای قانون جامع حدنگار (کاداستر) به منظور تثبیت مالکیت اراضی و املاک نیروهای مسلح تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سازمان ثبت اسناد و املاک و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای قانون جامع حدنگار (کاداستر) به منظور تثبیت مالکیت اراضی و املاک نیروهای مسلح تفاهم نامه امضا کردند. این تفاهم‌نامه صبح امروز (۱۷ خرداد)، با موضوع تثبیت مالکیت اراضی و املاک نیروهای مسلح و تسریع در صدور اسناد مالکیت کاداستر میان ذبیح‌الله خداییان رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و علی‌اکبر سلیمانی معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امضا شد.

 

بر اساس این گزارش، یکی از وظایف قانونی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اشراف کامل برحدود واقعی املاک، مستحدثات و اراضی درکشور است تا بتواند پایه و اساس تثبیت و استقرار مالکیت مشروع صاحبان املاک را فراهم و  میزان اراضی دایر، بایر و موات شهری و موقوفات را تعیین نماید و برای حصول به آن، به نظامی نیازمند است که اطلاعات هندسی جامع از محدوده کلیه املاک کشور(نقشه املاک) را همراه با شماره هر ملک، ‌ مشخصات مالک و حدود حقوق مالک در ملک را بطور کامل بنحوی در اختیار داشته باشد که امکان بازنگری پیوسته مجموعه  اطلاعات میسر باشد تا بتواند وظایف خود را با دقت و سرعت و صحت کامل انجام دهد. این سیستم را با توجه به تعاریف موجود کاداستر می‌نامند./

کد خبر 935791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha