شناسایی ۱۶  مبتلای جدید به کرونا در خراسان‌ جنوبی

مهدی زاده گفت: تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی ۱۶ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۷۵۴ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» ظهر امروز (۱۷ خرداد) در تشریح آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۹ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده که پاسخ ۱۶مورد مثبت اعلام شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: امروز از نمونه‌های مثبت مبتلا به کرونا در استان تعداد هشت نفر در شهرستان بیرجند، پنج نفر نهبندان و سه نفر در شهرستان درمیان شناسایی شدند.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوت ناشی از بیماری کرونا در استان نداشتیم و تاکنون تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی همان ۴۶ نفر است، ادامه داد: تاکنون از ۶ هزار و ۳۷۵ آزمایش انجام‌شده، نتیجه آزمایش پنج هزار و ۶۲۱ نفر منفی و ۷۵۴ نفر مثبت گزارش شده است.

 

مهدی زاده افزود: از این تعداد ۶۹۶ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از موارد سرپایی بودند و ۱۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پایان بیان کرد: وضعیت شهرستان نهبندان به لحاظ شیوع ویروس کرونا از سفید (کم خطر) به قرمز (پرخطر) تغییر پیدا کرده است.

 

گفتنی است پیش از این شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان و درمیان در خراسان جنوبی به عنوان مناطق سفید (کم خطر) اعلام شده بود.

 

 

کد خبر 935851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha